Na początku XXI wieku jednym z najważniejszych przejawów osiągnięcia wysokiego poziomu cywilizacyjnego kraju jest dostarczanie usług publicznych o wysokiej jakości. Mijają czasy, w których odbiorca wysokiej jakości usług publicznych.
obecnie w sercu efektywnie działającej administracji publicznej znajduje się obywatel. Autorzy, opisując zwrot w stronę doskonalenia jakości usług publicznych na całym świecie, jednocześnie podają rekomendacje do zmian w polskich usługach publicznych.
Niniejsza książka posiada opis ewolucji systemów zarządzania w administracji publicznej na całym świecie od lat 60. XX wieku do lat współczesnych. Zostały w niej starannie przedstawione takie koncepcje jak: Nowa Administracja Publiczna (New Public Administraction), świeże Zarządzanie w Sektorze Publicznym (New Public Menagement), czy też koncepcja Modernizującego się Zarządu (Reinventing Govenment).
W książce w rozbudowany sposób zostały opisane systemy zarządzania jakością w usługach publicznych, począwszy od norm ISO, modelu EFQM i podejścia TQM, a skończywszy na koncepcjach Strategicznej Karty Wyników i brytyjskiego systemu Best Value.
w dodatku, książka gromadzi opis implementacji poszczególnych systemów, z użyciem szeregu metod i narzędzi, sosowanych w zarządzaniu jakością. Liczne przykłady wdrażania systemów zarządzania jakością w Polsce i krajach wysoko rozwiniętych mogą być {pomocn|przydatn)e menedżerom administracji publicznej w Polsce w dokonywaniu pozytywnych zmian w swoich instytucjach.
Tytuł Zarządzanie jakością w usługach publicznych w.4 Autorzy Krzysztof Opolski, Piotr Modzelewsk Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381028394 ISBN 9788381028394 Kategoria Literatura, Zarządzanie Liczba stron 190 Format 235x165 mm Rok wydania 2024 Oprawa broszurowa