Wielcy z wyboru - Jim Collins, 91460801597KS (9339393) Ocena produktu:

od 48,47 PLN

  • Producent: MT Biznes
  • Kategoria: Biznes, ekonomia
  • ISBN: 9788380875654
  • Oprawa: miękka
  • Autor: Jim Collins, Morten Hansen
  • Wydawnictwo: MT Biznes
  • Ilość stron: 232
  • Rok wydania: 2018
nowe pytanie Dziesięć lat po pojawieniu się na rynku bestsellera Od prawidłowego do obszernego Jim Collins powraca z kolejną przełomową publikacją. Tym razem stawia pytanie: „Dlaczego pewne marki święcą triumfy w czasach pełnych niepewności, a choćby chaosu, w trakcie gdy inne zwyczajnie nie dają sobie rady?" W oparciu o dziewięcioletnie badania, wsparte rygorystyczną analizą i poprzetykane fascynującymi historiami, Collins wraz ze współautorem, Mortenem Hansenem, przedstawiają pryncypia, dzięki którym można zbudować prawdziwie pokaźne przedsiębiorstwo w niespokojnej, błyskawicznie zmieniającej się rzeczywistości, kiedy nie sposób przewidzieć przyszłości.
nowe badania Tym, co odróżnia książkę Wielcy z wyboru od poprzednich prac Collinsa, jest akcent położony nie tylko na wyniki badanych firm,jeszcze na niestabilny charakter otoczenia, w jakim owym firmom przyszło obecnie działać.
Wspierani poprzez zespół składający się z ponad dwudziestu badaczy, Collins i Hansen poświęcają się studiom nad drogą, która zawiodła mnóstwo firm ku wielkości. Owe przedsiębiorstwa odnotowały wyniki przynajmniej dziesięciokrotnie wyższe niż przeciętna w branży, a na dodatek dokonały tego w czasach znamionujących się ogromnymi, a przy tym nieprzewidywalnymi zmianami, niepoddającymi się jakiejkolwiek kontroli. Zespół badawczy podjął się następnie skontrastowania owych firm, nazwanych ze względu na skalę wyników „10X", z pieczołowicie wyselekcjonowaną grupą porównawczą, składającą się z przedsiębiorstw, które nie zdołały osiągnąć wielkości w skrajnych warunkach.
nowe wnioski Wyniki badań doprowadziły do zaskakujących wniosków:
Najlepsi przywódcy nie podejmowali pokaźniejszego ryzyka, nie byli pokaźniejszymi wizjonerami, ani też nie wykazywali się obszerniejszą kreatywnością niżeli liderzy z grupy porównawczej; charakteryzowali się natomiast większym zdyscyplinowaniem, zawierzali doświadczeniu, a nie spekulacjom oraz byli bardziej paranoiczni. Innowacyjność sama w sobie wcale nie jest asem w rękawie, który zapewni wygraną w świecie pełnym chaosu i niepewności; znacznie bardzojsza jest umiejętność „odważenia" optymalnej miarki postępowości, zmieszania kreatywności ze zdyscyplinowaniem. Przekonanie, że w błyskawicznie zmieniającym się świecie należy podejmować szybkie decyzje i prędkie działania, jest pomysłem samobójczym. Reakcja znacznych firm na drastyczne zmiany w otoczeniu była mniej radykalna niż firm z grupy porównawczej. Autorzy podważają powszechne przekonania, proponując w zamian zmuszające do refleksji, acz chwytliwe, a przede wszystkim niezmiernie funkcjonalne koncepcje. Należą do nich: marki 10X; marsz 20-milowy; pociski, potem kule armatnie; unoszenie się nad linią śmierci; spora perspektywa, potem zbliżenie; i przepis KMiS.
Wreszcie, w ostatnim rozdziale Collins i Hansen przedstawiają swoją najbardziej prowokacyjną i oryginalną analizę – polega ona na zdefiniowaniu, skwantyfikowaniu i zbadaniu roli odgrywanej poprzez szczęście. Obszerne marki nie miały więcej szczęścia niż ich odpowiedniczki z grupy porównawczej, lecz odnotowały wyższą stopę zwrotu ze szczęścia.
Niniejsza książka ma wszystkie właściwości już klasycznych pozycji Collinsa – idzie pod prąd, wspiera się na wiarygodnych informacji i potrafi natchnąć optymizmem. Collins i Hansen udowadniają w przekonujący sposób,choćby w świecie pełnym chaosu i niepewności bycie wielkim jest kwestią wyboru, a nie szczęścia.

Podtytuł: Niepewność, chaos, łut szczęścia dlaczego niektóre firmy święcą triumfy pomimo niesprzyjających okol
Tytuł oryginału: Great by Choice: Uncertainty, Chaos and Luck – Why Some Thrive Despite Them All
ISBN: 9788380875654
Kod paskowy: 9788380875654
Autorzy: Collins Jim, Hansen Morten
Tłumaczenie: Gasper Dorota
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 30294
liczba stron: 232
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
PKWiU: 58.11.1
Format: 15.8x23.1
Głębokość (mm): 13
Waga: 0.506
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Biznes, ekonomia

Najpopularniejsze kategorie

Najpopularniejsze marki