• Producent: Dunlop
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 275
  • Wysokość profilu: 30
  • Średnica osadzenia: R21
  • Indeks nośności: 98
  • Indeks prędkości: W
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Efektywność paliwowa: C
  • Poziom emisji hałasu: 72 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
Dunlop SP WINTER SPORT 4D mocne strony:
  • budowa oszczędzająca paliwo
  • nieprzeciętne zachowanie na zimowych drogach
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej nawierzchni

wyśmienite prowadzenie i przyczepność na zimowych drogach dla samochodów sportowych

  • rewelacyjne zachowanie na zimowych drogach.
  • Lepsza trakcja na śniegu i lodzie.
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie.
  • budowa oszczędzająca paliwo.

nieprzeciętne zachowanie na zimowych drogach
SP Winter Sport 4D to opona do samochodów sportowych gwarantująca genialne prowadzenie i hamowanie w zimowych warunkach. Połączenie specjalnej konstrukcji bieżnika z materiałami o wysokim współczynniku przyczepności pozwala zachować kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych, oblodzonych, mokrych i suchych nawierzchniach.

Lepsza trakcja na śniegu i lodzie
nieszablonowa konstrukcja bieżnika oraz pokaźna liczba chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, ulepsza zachowanie opony na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Głębokie wycięcia w klockach środkowej części bieżnika powiększają przyczepność podczas przyspieszania, hamowania i wjeżdżania pod górę.

Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie
W oponie SP Winter Sport 4D użyto kierunkowe rowki, które prędkie odprowadzanie wody i zapobiegają zjawisku aquaplaningu przy opadach deszczu czy topniejącym śniegu. Mieszanka o wyjątkowo wysokiej przyczepności gwarantuje krótką drogę hamowania na każdej mokrej drodze.

budowa oszczędzająca paliwo
Dzięki lekkiej konstrukcji oraz użytym materiałom opona SP Winter Sport 4D potrzebuje mniej energii do wprawienia w ruch, co bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2 w trakcie jazdy.

Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, rozszerzając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to poprawia kontrolę nad pojazdem i gwarantuje szczególnie dużo danych o drodze.. Ulepszone czucie drogi, większa stabilność i precyzja jazdy.

Kierunkowy wzór bieżnika. Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest prędko odprowadzana spod powierzchni opony, ograniczając ryzyko aquaplaningu.atuty Niższe ryzyko aquaplaningu.

RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST)technika RunOnFlat opracowana poprzez Dunlop zezwala na kontynuowanie jazdy po przebiciu albo rozcięciu na odległość do 80 km. Dzięki zastosowaniu usztywnionych ścian bocznych, opony zachowują mobilność mimo całkowitej utraty ciśnienia.Zastrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa Opony Dunlop RunOnFlat należy zakładać tylko w samochodach dedykowanych do jazdy na oponach tego typu i zaopatrzonych w produktywny przyrząd ostrzegający o spadku ciśnienia w oponie, np. Dunlop WARNAIR. Nie wolno przekraczać maksymalnej odległości 80 km ani maksymalnej prędkości 80 km/h. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, czy marka nie zaleca innego progresywnania.

Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zapewnia niezwykle korzystną przyczepność wyjątkowo na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.zalety idealne hamowanie i przyspieszanie, wielka przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia.

Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy obszernych szybkościach.zalety idealna stabilność w trakcie prędkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.

Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Tworzy on ochronną strefę buforową.mocne strony chroni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.

System lameli 4D. W systemie lameli 4D bieżnik jest podzielony na sporo klocków, co rozszerza siłę tarcia i stabilność na zakrętach. System lameli gwarantuje genialną przyczepność poprzeczną na śniegu.zalety idealne prowadzenie na zakrętach, nawet na śniegu.

Rowki bieżnika w profilu litery V. Rowki bieżnika w kształcie litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Wynikiem jest poprawa atrybuty trakcyjnych i przyczepności.. Udoskonalone prowadzenie na śniegu.

Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% większy (zależnie od wymiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią. Pokaźniejsza powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej danych z nawierzchni oraz gwarantuje obszerniejszą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej precyzyjnie.mocne strony Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, perfekcyjna stabilność i precyzja podczas pokonywania zakrętów, najkorzystniejsza przyczepność na suchej nawierzchni.

System zróżnicowanych lamelek. Pogoda zimą może być bardzo najróżniejsza. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie oczekiwania. Różne warianty lameli stosowane w oponach Dunlop, dobrane do różnorodnych rodzajów zimowej nawierzchni, pozwalają skutecznie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.atuty jednorodne zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych.

Mieszanka z praktycznymi polimerami. Polimery praktyczne zastosowane w mieszance bieżnika udoskonalają cechy opony w niskich temperaturach, powiększając przyczepność do nawierzchni w zimowych warunkach.mocne strony świetna przyczepność w niskich temperaturach.

Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć najróżniejszych promieni, co zapewnia większą precyzję prowadzenia. Taka budowa powoduje nad wyraz równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co zezwala na dokładniejsze i nowoczesne reagowanie.atuty znacznie ulepszona kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszelkich warunkach, lepsze wyczucie drogi w trakcie jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach i większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów.

technologia Foam-In-Tire (FIT) Powstawanie hałasu wewnątrz pojazdu wynika z następujących, głównych przyczyn:

Hałas powstający poprzez wiatr (wywołany poprzez strumienie powietrza przy osiąganiu wysokich szybkości)

Odgłos silnika

Hałas toczenia opony:

Odgłosy bieżnika/uderzeń klocków bieżnika.

Zwany też jako „Airpumping" albo „groove resonance". Efekt polega na pęcznieniu rowków opony podczas nabierania wody do bieżnika i na ich poluzowaniu, przy odprowadzaniu wody.

Wahania w strukturze opony / karkasu.

Foamin Tire (FIT)

Hałas toczenia opony

Dlaczego stosuje się w oponie technikę Foam?"

Hałas toczenia opony jest przenoszony głównie poprzez:

Fale dźwiękowe przenoszone przez powietrze

Wibracje mechaniczne przenoszone przez zawieszenie pojazdu

Jednym z największych źródeł powstawania dźwięku jest tzw. wnęka rezonansowa, który w formie wibracji mechanicznych jest przenoszony poprzez zawieszenie pojazdu.

technologia Foam Tire

Jak działa technika Foam?"

technika

Po nagrzaniu się opony od wewnątrz, na jej powierzchni nakłada się tworzywo piankowe. Pozwala na to widoczną redukcję poziomu hałasu toczenia opony.

Sposób działania

Eliminacja szczytów rezonansowych

Efekt:

Redukcja poziomu hałasu we wnętrzu pojazdu o kilka dB. Wrażenie zmniejszenia emisji hałasu toczenia opony o połowę.

zalety:

niebanalna cenowo

stabilne działanie przez cały czas wykorzystywania opony

Pozwala łatwo uniknąć krzywdzącego wpływu na: przebieg, opór toczenia, trwałość przy uzyskiwaniu wysokich prędkości.

W tym momencie technika jest przystępna w oponach letnich i zimowych. W późniejszym czasie będzie przystępna w dodatku w oponach całorocznych i Runflat.

w sytuacji uszkodzenia, da się ją naprawić

Wpływ opony na odczuwanie hałasu

Hałas toczenia przenoszony jest za pośrednictwem dwóch mechanizmów:

za pomocą fal przenoszonych przez powietrze („fale dźwiękowe"): (Faliste) cząsteczki powietrza są zmuszane do drgań.

przy pomocy fal powstałych w danej konstrukcji („wibracje mechaniczne"): Wibracje są przenoszone poprzez konstrukcję pojazdu.

Ze względu na drgania opony, największy udział w powstawaniu hałasu we wnętrzu pojazdu posiadają wibracje.

Są one przenoszone przez konstrukcję pojazdu do jego wnętrza („wibracje mechaniczne")

zastosowane tutaj metody są prostsze i bardziej wydajne w zastosowaniu ich bezpośrednio w oponie, niżeli w innych elementach pojazdu, jak np. W podwoziu lub karoserii.

Rozwiązanie

W jaki sposób ograniczyć wibracje opony?

Skutecznym rozwiązaniem może być montaż pasa piankowego po wewnętrznej stronie opony, który pomaga znacznie zredukować hałas toczenia opony.

Redukcja wibracji w najwyższych punktach choćby o 11 dB(A)

zezwala na to zmniejszenie hałasu w środku pojazdu nawet o 3-4 dB(A)

To oznacza,w środku pojazdu hałas będzie o połowę niższy, jak przy jeździe na normalnej oponie.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Opony zimowe

Najpopularniejsze kategorie

Najpopularniejsze marki