• Producent: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Kategoria: E-booki
  • ISBN: 9788301196882
  • Autor: Jerzy Surma
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Ilość stron: 147
  • Rok wydania: 2017
  • Tematyka: nauka, technika, informatyka
Tytuł Cyfryzacja życia w erze Big Data Podtytuł Człowiek - Biznes - Państwo Autor Jerzy Surma Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-19688-2 Rok wydania 2017 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 160 Format epub, mobi Spis treści Wstęp 7 1. Człowiek 11 1.1. Wstęp 12 1.2. Historia 15 1.2.1. MyLifeBits 15 1.2.2. Digital Anthropology 18 1.3. Reality Mining 19 1.4. Big Data 23 1.5. Konsekwencje 29 1.5.1. Sieć nigdy nie zapomina 29 1.5.2. Normy społeczne działają 31 1.5.3. Utrata intymności 33 2. Biznes 37 2.1. Wstęp 38 2.2. Przedsiębiorstwo w erze Big Data 38 2.2.1. N=1 38 2.2.1.1. Wstęp 38 2.2.1.2. Krótka historia Business Intelligence 39 2.2.1.3. Złota pętla 43 2.2.1.4. Konkurowanie analityką 45 2.2.2. Systemy CRM 46 2.2.2.1. Wstęp 46 2.2.2.2. Strategie implementacji systemów CRM 47 2.2.2.3. Analityczny profi l klienta 51 2.2.2.4. Proces personalizacji 52 2.2.2.5. Analiza profi lu i model LTV 54 2.2.2.6. Problemy budowania modeli analitycznych 55 2.2.2.7. Systemy CRM a media społecznościowe 56 2.3. Gospodarka cyfrowa 58 2.3.1. Wartość informacji 58 2.3.2. Efekty sieciowe 62 2.3.3. Źródła przewagi konkurencyjnej 62 2.3.4. Problem prywatności 65 2.3.4.1. Wstęp 65 2.3.4.2. Google Glass – niedługie studium przypadku 66 2.3.4.3. Przeciwstawne strategie: Facebook i Apple 69 2.3.4.4. Konkluzje 71 3. Państwo 73 3.1. Wstęp 74 3.2. Imperia cyfrowe 74 3.2.1. Statystyki – świat i Polska jako przykłady 74 3.2.2. Facebook 75 3.2.2.1. Rewolucja 2.0 75 3.2.2.2. Facebook Data Science Team – 61 milionów 77 3.2.2.3. Facebook Data Science Team – Epidemia emocji 78 3.2.2.4. Podsumowanie 79 3.2.3. Google 80 3.2.3.1. Wstęp 80 3.2.3.2. Zastosowanie metod analizy i eksploracji informacji – stan obecny 81 3.2.3.3. Potencjał analityczny – stan możliwy 84 3.2.4. Konkluzje i rekomendacje 86 3.2.4.1. Wpływ społeczny 86 3.2.4.2. Utrata kontroli 88 3.2.4.3. Suwerenność cyfrowa 89 3.2.4.4. Potencjalne scenariusze obrony 89 3.3. Zagrożenia w cyberprzestrzeni 90 3.3.1. Rola mediów społecznościowych w prowadzeniu wojny informacyjnej 90 3.3.1.1. Wstęp 90 3.3.1.2. Facebook na polu walki 92 3.3.1.3. Boty w serwisie Twitter 92 3.3.1.4. Zastosowanie badań naukowych 94 3.3.2. Analiza mediów społecznościowych w walce z przestępczością zorganizowaną 96 3.3.2.1. Wstęp 96 3.3.2.2. Monitorowanie ugrupowań terrorystycznych 96 3.3.2.3. Monitorowanie przestępczości w cyberprzestrzeni 98 Zakończenie 103 Załącznik: Metody eksploracji informacji 107 Wstęp 109 typowa eksploracja informacji 111 Eksploracja danych tekstowych i przetwarzanie języka naturalnego 113 Eksploracja sieci społecznych online i mediów społecznościowych 114 Ograniczenia 116 sugerowana literatura 117 Źródła wiedzy na WWW 118 Bibliografia 119

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii E-booki

Najpopularniejsze kategorie

Najpopularniejsze marki