Mazda

 

Aby poznać więcej szczegółów / wybrać parametry – przejdź do wybranego produktu.

 

 

 

Nowości:

Przednie klocki hamulcowe mazda cx-7 cx7 road house marki Roadhouse 175 zł ZOBACZ Przednie klocki hamulcowe marki Road House do samochodu Mazda CX-7 2007-2012 wszystkie wersje silnikowecena za 1 kpl Zamiennik dla:BOSCH BP1258CARQUEST BXD1258HCENTRIC 105.1258CENTRIC 106.1258FEDERATED D1258ACFMSI 8377-D1258FMSI 8384-D1258FORD 7T4Z-2001-AFORD BT4Z-2001-AFORD BT4Z-2001-BFORD BTAZ-2001-BHAWK HB656X.684MAZDA L2Y6-26-43ZMAZDA L2Y6-33-23ZMAZDA L2Y6-33-28ZMAZDA L2Y6-33-28ZAMONROE CX1258MOTORCRAFT BR1258BMOTORCRAFT BRF-901PRO-MAX 10-1258RAYBESTOS PGD1258ACRAYBESTOS PGD1258CWAGNER PD1258WAGNER PD1258AWAGNER QC1258WAGNER QC1258A PoczątekWszystko zaczęło się w latach 90., gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom części hamulcowych w kwestii materiałów ściernych, ekologii, sprawności hamowania, a w szczególności określono czas ich obowiązywania. Producent, który najwcześniej dostrzegł konieczność dostosowania technologii do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal milowego kroku w stosunku do standardów obowiązujących w latach 90. Jedną z takich pierwszych marek był ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division. Właściwie RH powstało w 2000 r. Na zapotrzebowania nowej technologii, nieporównanej wcześniej w segmencie aftermarktu. Czym tak nad wyraz RH wyprzedziło konkurętów?Podejście do nowej formuły ujęto w kilku punktach:- jakość- kompleksowość- dostępność- serwis- marketing RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych kompletnie pozbawionych metali ciężkich takich jak cynk, azbest itp. Ich miejsce zajęły części ekologiczne na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy włóknin kewlaru i wolasonitu oraz wypełniaczy mineralnych z gatunku grafitu i innych związków.użycie tak oryginalnych materiałów wymusiło zastosowanie nowej technice formowania i obróbki okładzin.dzięki czemu uzyskano możliwość komponowania szerokiego spektrum mieszanek ciernych przeznaczonych do konkretnego samochodu, a jednocześnie zgodnych z kryteriami OE. Ten typ mieszanek nosi nazwę technologiczną PREMIX i obecnie poza segmentem OE stosuje je tylko kilku producentów.Okładziny te można rozpoznać po znacznych jasnych plamkach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Golfa III, inny do Vectry C, a inny do Mercedesa klasy S. Jednak wszyscy użytkownicy posiadają pełną gwarancję korzystania z oryginalnego towaru. Jednak materiał cierny to nie wszystko. Przy tak zawansowanym procesie ich uzyskiwania, pozostałe części klocka hamulcowego mają szerokie znaczenie. starannie wycięta płyta mocująca daje dokładność wymiarów oraz w pełni płaską powierzchnię. RH genialnie poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć między płytą mocującą, a materiałem ciernym.Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. Aby temu zapobiec należy zapewnić adekwatne spoiwo na ich styku. RH wypracowało spoiwa, które zwiększają opór na ścinanie okładziny klocków o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny element to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje komponentów zawieszenia przenoszonych na klocek. Końcowym etapem produkcji jest obróbka grzewcza tzw. Wypalanie = scorching. W zasadzie każdy wie,proces ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów powstałych w procesie technicznym co sprawia likwidację efektu „ płynięcia-poślizgu’’ w trakcie hamowania ( tzw. Fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Jednak większość z nich przeprowadza ten proces powierzchniowo ze względu na koszty i czas.ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tę metodę, lecz na „ wskroś", co gwarantuje wydajność hamowania w całym okresie użytkowania klocka. obecnie specjaliści z RH po licznych badaniach zmodyfikowali ten proces odróbki cieplnej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi 1 tony. Jest to najnowsza technologia w tej dziedzinie zapewniająca jeszcze lepsze cechy technologiczne. Jednak każda producent posiadająca aspirację do bycia liderem w swoim segmencie musi mieć maksymalnie szeroką ofertę. w przypadku RH to jeszcze szczęki hamulcowe oraz zestawy naprawcze szczęk SUPER PRECISION KIT tzw. SPK. SPK zawierają w komplecie szczęki, cylinderki, sprężynki montażowe oraz rozpieraki. Są one niezmiernie chwalone przez mechaników. W 100% prawidłową naprawę, a równocześnie pozwalają zaoszczędzić dużo czasu na warsztacie.Kolejną linią występująca w ofercie RH są tarcze hamulcowe. I w tym przypadku widoczne jest specjalne podejście producenta ukierunkowane na jakość. Dynamiczne procesy zachodzące podczas hamowania jak wysoka temperatura dochodząca do 600 poziomów C, warunki atmosferyczne i mechaniczne stawiają wysokie kryteria tarczom hamulcowym. Dlatego RH wykorzystuje w procesie produkcyjnym - na etapie odlewni - żeliwo modyfikowane gwarantujące wysokie właściwości pracy jak odporność na wysokie temperatury, odkształcenia i ścieranie. jednocześnie odlewy sprawdzane są pod kontem mikrograficznej jednorodności i zgodności ze specyfikacją żeliwa. W dalszym procesie staranna obróbka mechaniczna zagwarantuje pożądane rozmiary i parametry. W końcowym etapie tarcze poddawane są szczegółowym testom i badaniom. Na pełnowymiarowym dynamometrycznym stole pomiarowym, tarcza przechodzi program testów, który składa się z 100 cykli podwójnego wykorzystania hamulców.Przy masie odpowiadającej pełnemu obciążeniu pojazdu i 80% prędkości maksymalnej, tarcza osiąga temperaturę 750C. Następnie ta sama tarcza zostaje poddana procedurze testu na trwałość, wykonując kolejnych 50 hamowań przy szybkości początkowej 100 km/h. Gdy po przeprowadzeniu dwóch dyno-testów tarcza nie nosi oznak zniszczenia ostatnie badania przeprowadzane są na pojeździe. posiadają one za zadanie zweryfikowanie jej ścieralności i zgodności z parametrami OE. Następnie nanoszone są: znak firmowy RH, nr katalogowy, znak handlowy odlewu i wariant atestu. Dopiero tak wykonana i oznakowana tarcza daje gwarancję bezusterkowego stosowania. W ostatnim miesiącu doszedł nowy element uzupełniający ofertę RH w postaci czujników klocków hamulcowych, a całkowitą ofertę uzupełniają okładziny do pojazdów użytkowych.komponenty hamulcowe a przepisy ECE R-90ECE R-90 to europejskie rozporządzenie obejmujące standaryzację klocków hamulcowych, które weszło w życie w Europie z dniem 31 marca 2001. Od 1 maja 2004 wszelkie części, które nie spełniają opisanych w niej norm jakości nie mogą być sprzedawane na obszarze UE.Rozrost rynku i rozpowszechnianie różnych marek w segmencie klocków hamulcowych spowodowało powstanie konieczności wprowadzenia szeregu przepisów kontrolujących standardy jakości części związanych z bezpieczeństwem. Przepisy te określają jakość towarów hamujących, zwłaszcza skuteczność i drogę hamowania. Narzucają konieczność wykonania szeregu testów drogowych i laboratoryjnych, i tak nieznacznych rzeczy jak sposób oznakowania czy zapakowania w pudełka. atest jakości przyznawany jest indywidualnie dla każdego klocka hamulcowego i jest kosztownym procesem pod względem inwestycji ze strony producenta. Oczywiście przepisy zakładają pewien przedział, w jakim mogą mieścić się badane części. Stąd też dwa produkty spełniające w/w normy będą miały różną jakość. Z myślą właśnie o tych nowych przepisach powstała producent ROADHOUSE a wysokie wyniki uzyskiwane w trakcie testów stawiają ją na równi z produktami OE.A jak to wygląda w praktyce?Otóż na rynku motoryzacyjnym pod tym względem panuje prawdziwa „wolna amerykanka" przepisy są jednak nikt ich nie egzekwuje. Poza lubianymi markami od lat obecnymi na rynku występuje cała gama brendów pochodzenia przeważnie chińskiego.Klocki takie przede wszystkim nie noszą żadnych znaków certyfikacji albo posiadają podrobiony znak europejski E1 z jakimś ciągiem cyfr. Łatwo takie produkty rozpoznać gdyż takie same ciągi znaków można odczytać na rozmaitych klockach. Jest to niedopuszczalne, gdyż numer atestu nadawany jest indywidualnie dla każdej części. Zwykle jednak z powodu niewiedzy klocki takie pakowane są w pudełka bez zabezpieczenia umożliwiającego stwierdzenie czy dokonano wcześniejszego otwarcia. Jest to błahostka, lecz ściśle określona przez przepisy....
  • Producent RoadHouse
  • Marka pojazdu Mazda
Przednie klocki hamulcowe Mazda CX-9 Road House 175 zł ZOBACZ Przednie klocki hamulcowe producenta Road House do samochodu Mazda CX-9 2007-2014 wszystkie wersje silnikowecena za 1 kpl Zamiennik dla:BOSCH BP1258CARQUEST BXD1258HCENTRIC 105.1258CENTRIC 106.1258FEDERATED D1258ACFMSI 8377-D1258FMSI 8384-D1258FORD 7T4Z-2001-AFORD BT4Z-2001-AFORD BT4Z-2001-BFORD BTAZ-2001-BHAWK HB656X.684MAZDA L2Y6-26-43ZMAZDA L2Y6-33-23ZMAZDA L2Y6-33-28ZMAZDA L2Y6-33-28ZAMONROE CX1258MOTORCRAFT BR1258BMOTORCRAFT BRF-901PRO-MAX 10-1258RAYBESTOS PGD1258ACRAYBESTOS PGD1258CWAGNER PD1258WAGNER PD1258AWAGNER QC1258WAGNER QC1258A PoczątekWszystko zaczęło się w latach 90., gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom elementów hamulcowych w kwestii materiałów ściernych, ekologii, wydajności hamowania, a w szczególności określono czas ich obowiązywania. Producent, który najwcześniej dostrzegł konieczność przypasowania technice do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal milowego kroku w stosunku do standardów obowiązujących w latach 90. Jedną z takich pierwszych marek był ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division. Właściwie RH powstało w 2000 r. Na zapotrzebowania nowej technologii, nieprzeciętnej wcześniej w segmencie aftermarktu. Czym tak szczególnie RH wyprzedziło konkurętów?Podejście do nowej formuły ujęto w kilku punktach:- jakość- kompleksowość- przystępność- serwis- marketing RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych w pełni pozbawionych metali ciężkich takich jak cynk, azbest itp. Ich miejsce zajęły komponenty ekologiczne na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy włóknin kewlaru i wolasonitu i wypełniaczy mineralnych z gatunku grafitu i innych związków.użycie tak specyficznych materiałów wymusiło użycie nowej technologii formowania i obróbki okładzin.dzięki czemu uzyskano możliwość komponowania szerokiego spektrum mieszanek ciernych asygnowanych do mocnego samochodu, a jednocześnie zgodnych z wymogimi OE. Ten wariant mieszanek nosi nazwę techniczną PREMIX i aktualnie poza segmentem OE stosuje je wyłącznie kilku producentów.Okładziny te można rozpoznać po widocznych jasnych plamkach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Golfa III, inny do Vectry C, a inny do Mercedesa klasy S. Jednak wszyscy użytkownicy mają pełną gwarancję korzystania z oryginalnego towaru. Jednak materiał cierny to nie wszystko. Przy tak zawansowanym procesie ich uzyskiwania, pozostałe komponenty klocka hamulcowego mają znaczne znaczenie. precyzyjnie wycięta płyta mocująca daje precyzyjność wymiarów i kompletnie płaską powierzchnię. RH wspaniale poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć między płytą mocującą, a materiałem ciernym.Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. Aby temu zapobiec należy zapewnić trafne spoiwo na ich styku. RH wypracowało spoiwa, które rozszerzają opór na ścinanie okładziny klocków o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny element to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje komponentów zawieszenia przenoszonych na klocek. Końcowym etapem produkcji jest obróbka grzewcza tzw. Wypalanie = scorching. W zasadzie każdy wie,cykl ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów powstałych w procesie technicznym co sprawia likwidację efektu „ płynięcia-poślizgu’’ w trakcie hamowania ( tzw. Fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Jednak większość z nich przeprowadza ten proces powierzchniowo ze względu na koszty i czas.ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tę metodę, lecz na „ wskroś", co zapewnia sprawność hamowania w całym okresie użytkowania klocka. aktualnie specjaliści z RH po licznych badaniach zmodyfikowali ten cykl odróbki cieplnej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi 1 tony. Jest to najnowsza technika w tej dziedzinie gwarantująca jeszcze lepsze właściwości techniczne. Jednak każda marka mająca aspirację do bycia liderem w swym segmencie musi posiadać maksymalnie szeroką ofertę. w przypadku RH to również szczęki hamulcowe i zestawy naprawcze szczęk SUPER PRECISION KIT tzw. SPK. SPK zawierają w pakiecie szczęki, cylinderki, sprężynki montażowe, a także rozpieraki. Są one niezmiernie chwalone poprzez mechaników. W 100% poprawną naprawę, a równocześnie pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu na warsztacie.Kolejną linią występująca w ofercie RH są tarcze hamulcowe. I w tym przypadku widoczne jest specjalne podejście marki ukierunkowane na jakość. Dynamiczne procesy zachodzące podczas hamowania jak wysoka temperatura dochodząca do 600 poziomów C, warunki atmosferyczne i mechaniczne stawiają wysokie wymogi tarczom hamulcowym. Dlatego RH wykorzystuje w procesie produkcyjnym - na etapie odlewni - żeliwo modyfikowane gwarantujące wysokie cechy pracy jak niepodatność na wysokie temperatury, odkształcenia i ścieranie. równocześnie odlewy sprawdzane są pod kontem mikrograficznej jednorodności i zgodności ze specyfikacją żeliwa. W dalszym procesie dokładna obróbka mechaniczna gwarantuje pożądane rozmiary i atrybuty. W końcowym etapie tarcze poddawane są szczegółowym testom i badaniom. Na pełnowymiarowym dynamometrycznym stole pomiarowym, tarcza przechodzi program testów, który składa się z 100 cykli podwójnego wykorzystania hamulców.Przy masie odpowiadającej pełnemu obciążeniu pojazdu i 80% prędkości maksymalnej, tarcza osiąga temperaturę 750C. Następnie ta sama tarcza zostaje poddana procedurze testu na trwałość, wykonując kolejnych 50 hamowań przy prędkości początkowej 100 km/h. Gdy po przeprowadzeniu dwóch dyno-testów tarcza nie nosi oznak zniszczenia ostatnie badania przeprowadzane są na pojeździe. posiadają one za zadanie zweryfikowanie jej ścieralności i zgodności z parametrami OE. Następnie nanoszone są: znak firmowy RH, nr katalogowy, znak towarowy odlewu i rodzaj certyfikatu. Dopiero tak produkowana i oznakowana tarcza daje gwarancję bezusterkowego stosowania. W ostatnim miesiącu doszedł nowy komponent uzupełniający ofertę RH w postaci czujników klocków hamulcowych, a całkowitą ofertę uzupełniają okładziny do pojazdów użytkowych.części hamulcowe a przepisy ECE R-90ECE R-90 to europejskie rozporządzenie obejmujące standaryzację klocków hamulcowych, które weszło w życie w Europie z dniem 31 marca 2001. Od 1 maja 2004 wszelkie części, które nie spełniają opisanych w niej norm jakości nie mogą być sprzedawane na obszarze UE.Rozrost rynku i rozpowszechnianie najróżniejszych marek w segmencie klocków hamulcowych spowodowało powstanie konieczności wprowadzenia szeregu przepisów kontrolujących standardy jakości części związanych z bezpieczeństwem. Przepisy te określają jakość towarów hamujących, zwłaszcza wydajność i drogę hamowania. Narzucają konieczność wykonania szeregu testów drogowych i laboratoryjnych, oraz tak niepokaźnych rzeczy jak sposób oznakowania czy zapakowania w pudełka. atest jakości przyznawany jest indywidualnie dla każdego klocka hamulcowego i jest kosztownym procesem pod względem inwestycji ze strony producenta. Oczywiście przepisy zakładają pewien przedział, w jakim mogą mieścić się badane części. Stąd także dwa produkty spełniające w/w normy będą miały zróżnicowaną jakość. Z myślą właśnie o tych nowych przepisach powstała firma ROADHOUSE a wysokie wyniki uzyskiwane podczas testów stawiają ją na równi z produktami OE.A jak to wygląda w praktyce?Otóż na rynku motoryzacyjnym pod tym względem panuje prawdziwa „wolna amerykanka" przepisy są jednak nikt ich nie egzekwuje. Poza uznanymi markami od lat obecnymi na rynku występuje cała gama brendów pochodzenia w głównej mierze chińskiego.Klocki takie typowo nie noszą żadnych znaków certyfikacji albo mają podrobiony znak europejski E1 z jakimś ciągiem cyfr. Łatwo takie produkty rozpoznać gdyż takie same ciągi znaków można odczytać na rozmaitych klockach. Jest to niedopuszczalne, gdyż numer certyfikatu nadawany jest indywidualnie dla każdej części. Głównie jednak z powodu niewiedzy klocki takie pakowane są w pudełka bez zabezpieczenia umożliwiającego stwierdzenie czy dokonano wcześniejszego otwarcia. Jest to błahostka, lecz ściśle określona poprzez przepisy....
  • Producent RoadHouse
  • Marka pojazdu Mazda
Klocki hamulcowe tylne mazda cx-9 cx9 marki Oyodo 69 zł ZOBACZ Tylne klocki hamulcowe producenta OYODO do samochodu MazdaCX-9 3,5 V6 2007-2007CX-9 3,7 V6 2008-2014 cena za 1 kpl OYODO jest flagową linią towarową wykonaną dla najbardziej wymagających kupujących. Oferowane produkty tej linii pochodzą z fabryk, które z zasady dostarczają swoje produkty na tzw. "pierwszy montaż". Zapewnia to najwyższą jakość asortymentu.Co niezwykle znaczne są one rygorystycznie badane i testowane, dzięki czemu mamy pewność, że na rynek trafia jedynie towar specjalnie wyselekcjonowany - jednym słowem najlepszy z najkorzystniejszych i skierowana jest do osób lubiących wysoką jakość, precyzję wykonania, i bezpieczeństwo.Produkty z linii OYODO pozostały wyprodukowane w oparciu o bezawaryjne, japońskie technologie, które od zawsze przodują w dziedzinie motoryzacji. To właśnie dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technologicznym części OYODO cechują się najwyższą jakością, wspaniałą precyzją oraz wyśmienitą wytrzymałością. Takie połączenie daje użytkownikowi gwarancję najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Uzupełnieniem linii OYODO jest jej submarka JPN. Wysokiej klasy produkty z linii JPN proponują kilkaset referencji części zamiennych. Części z linii JPN to nieprzeciętna alternatywa oferty części OYODO, która gwarantuje wysoką jakość i zaplecze technologicznie, przy tym uwzględniając atrakcyjną cenę rynkową.elementy OYODO i JPN spełniają kryteria dyrektyw Unii Europejskiej – GVO EC Nr 1400, dzięki temu użytkownik montując części samo chodowe z linii OYODO i JPN nie traci gwarancji producenta pojazdu! Wybierając produkty OYO DO, wybieracie Państwo, to co najkorzystniejsze. Zamiennik dla:BOSCH BP1259CARQUEST BXD1259HCENTRIC 105.1259CENTRIC 106.1259FEDERATED CD1259FMSI 8378-D1259FORD 7T4Z-2200-AFORD 8T4Z-2200-AHAWK HB657X.667MAZDA L2Y6-26-48ZMAZDA L2Y7-26-43ZMAZDA L2Y7-26-48ZMONROE CX1259MOTORCRAFT BR1259BMOTORCRAFT BRF1259PRO-MAX 10-1259RAYBESTOS PGD1259CWAGNER PD1259WAGNER QC1259...
  • Producent OYODO
  • Marka pojazdu Mazda

 

 

Mazda
5 (100%) 1 vote