Układ hamulcowy

 

Aby poznać więcej szczegółów / wybrać parametry – przejdź do wybranego produktu.

 

 

 

Nowości:

Brembo Klocki oraz tarcze hamulcowe przednie 330mm volkswagen routan 2012- 990,84 zł ZOBACZ Przednie klocki z zestawem montażowym, a także przednie wentylowane tarcze hamulcowe UV High Carbon (HC) o średnicy 330mm idealnej marki BREMBO do samochodu VolkswagenRoutan 2012-2012 - Heavy Duty BrakesRoutan 2013-2014 - all wszystkie wersje silnikowe cena za 1 kpl NA PRAWĄ, a także NA LEWĄ STRONĘ ZESTAWY HAMULCOWE BREMBO używanE SĄ NA PIERWSZY MONTAŻ DO wszystkich SPORTOWYCH MODELI SRT CO ŚWIADCZY O ICH sprawnOŚCI Połączenie wysokiej jakości klocków hamulcowych i tarcz jest podstawowym warunkiem optymalnego działania każdego systemu hamowania.Klocki hamulcowe Brembo stanowią najkorzystniejsze rozwiązanie pod względem wydajności, komfortu i trwałości. Są zrobione z wielu związków chemicznych: od żywic organicznych, do klocków spiekanych i węglowo-ceramicznych. Tarcza High Carbon (HC) dzięki wysokiej procentowej zawartości węgla w składzie chemicznym żeliwa, tarcza HC gwarantuje obszerniejszy współczynnik tłumienia, redukujący wibracje i hałas podczas jazdy.znakomite rozwiązanie wcielające w życie zasadę Brembo, by produkty przeznaczone dla sektora aftermarket posiadały te same właściwości, co produkty OE (pierwszy montaż). Tarcze High Carbon (HC) zapewniają komfort używania i redukcję poziomu hałasu, realne do uzyskania dzięki wysokiemu współczynnikowi tłumienia. Taki rezultat otrzymano korzystając z technice Brembo i dzięki pełnej kontroli całego cyklu produkcyjnego swych odlewni, co pozwoliło różnicować skład chemiczny żeliwa, powiększając procentowy udział węgla w tarczach High Carbon. Tarcza UVProces lakierowania w technologii UV gwarantuje obszerniejszą odporność na korozję oraz całkowitą ochronę tarczy.Ograniczony wpływ na środowisko naturalne i nadzwyczajna wytrzymałość na korozję sprawiają, że tarcze lakierowane metodą UV wyznaczają nowe standardy w kwestii zabezpieczenia powierzchni. specyficzne, metalizowane wykończenie gwarantuje także atrakcyjny wygląd.Badania i rozwój, testy laboratoryjne i drogowe, produkcja i dystrybucja: kontrola całego cyklu produkcyjnego pozwala firmie Brembo oferować gamę tarcz hamulcowych, charakteryzujących się wyjątkowymi osiągami, bezusterkowością, trwałością i komfortem w każdych warunkach jazdy.technika węglowo-ceramicznaBrembo za każdym razem było pionierem w używaniu najnowocześniejszych tworzyw, dzięki temu stale ulepsza osiągi i wytrzymałość swoich produktów. Włókna węglowe były wykorzystywane od lat 70 w przemyśle kosmicznym, a od lat 80 w sporcie. Na początku XXI wieku zagościły w układach hamulcowych samochodów sportowych, redukując masę, skracając drogę hamowania, rozszerzając wytrzymałość na korozję i solidność. Aby opracować najlepsze realne produkty, w 2003 r. Powołano Brembo Ceramic Brake Systems SpA z siedzibą w Parku technologiczno-Naukowym „Kilometro Rosso" w Stezzano. Było to joint venture Brembo i Daimler Chrysler AG zajmujące się rozwojem i produkcją węglowo-ceramicznych tarcz hamulcowych. Po wycofaniu się Daimlera ze spółki Brembo zaczęło współpracę z SGL Group, z którym w 2009 r. Wykonano kolejną spółkę: Brembo SGL Carbon Ceramic Brakes. Misją producenta jest produkcja i popularyzacja węglowo-ceramicznych tarcz hamulcowych. Średniookresowy cel to zaangażowanie w badania nad nowoczesnymi materiałami mogącymi znaleźć zastosowanie w konstrukcji hamulców. Brembo SGL Carbon Ceramic Brakes zatrudnia około 350 osób w dwóch ośrodkach (w Stezzano i w Meitingen w Niemczech) i dostarcza elementy układów hamulcowych takim klientom, jak: Aston Martin, Audi, Bentley, Bugatti, Daimler, Ferrari, General Motors, Lamborghini i Porsche.Tarcze brembo to: odpornośćLakier UV: technika lakierowania z utrwalaniem promieniami UV, opracowana przy współpracy z producentami samochodów, zagwarantuje większą odporność na korozję i pełną ochronę tarczy. skutecznośćWentylacja PVT: ekskluzywny system wentylacji filarowej, zastrzeżony poprzez Brembo, ulepsza zdolność chłodzenia i wznosi o 40% niepodatność tarczy na pękanie cieplne. Geneza jakości OEGama premium: tarcze kompozytowe i pływające dedykowane dla samochodów luksusowych charakteryzują się perfekcyjnymi osiągami uzyskiwanymi dzięki zaimplementowaniu specjalnych tworzyw i rozwiązań. KomfortTarcze high carbon: tarcze żeliwne o wysokiej zawartości węgla, powiększającej trwałość, poprawiającej osiągi i komfort jazdy. Sprawdzone bezpieczeństwoBrembo Xtra: tarcze z otworami na powierzchni hamowania optymalizują osiągi na mokrej nawierzchni, gwarantują stałe odnawianie powierzchni ciernej i gwarantują gotowość do hamowania w każdych warunkach. nieprzeciętna odpowiedźBrembo Max: tarcze z nacięciami na powierzchni hamowania, które posiadają za zadanie poprawić osiągi układu w zakresie efektywności i bezpieczeństwa....
  • Producent brembo
  • Marka pojazdu Volkswagen
Roadhouse Klocki hamulcowe tylne chrysler new yorker rh 163 zł ZOBACZ Kpl. Tylnych klocków hamulcowych producenta Road-House do samochoduChrysler New Yorker 1995-1996cena za kplPoczątekWszystko zaczęło się w latach 90., gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom komponentów hamulcowych w kwestii tworzyw ściernych, ekologii, produktywności hamowania, a w szczególności określono czas ich obowiązywania. Producent, który najwcześniej dostrzegł konieczność dobrania technice do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal milowego kroku w stosunku do standardów obowiązujących w latach 90. Jedną z takich pierwszych marek był ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division. Właściwie RH powstało w 2000 r. Na potrzeby nowej technologii, niespotykanej wcześniej w segmencie aftermarktu. Czym tak szczególnie RH wyprzedziło konkurętów?Podejście do nowej formuły ujęto w kilku punktach:- jakość- kompleksowość- przystępność- serwis- marketing RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych całkowicie pozbawionych metali ciężkich takich jak cynk, azbest itp. Ich miejsce zajęły części organiczne na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy włóknin kewlaru i wolasonitu i wypełniaczy mineralnych z gatunku grafitu i innych związków. Zastosowanie tak unikalnych tworzyw wymusiło zastosowanie nowej technice formowania i obróbki okładzin. dzięki temu uzyskano możliwość komponowania szerokiego spektrum mieszanek ciernych dedykowanych do konkretnego samochodu, a równocześnie zgodnych z kryteriami OE. Ten typ mieszanek nosi nazwę techniczną PREMIX i obecnie poza segmentem OE stosuje je jedynie kilku producentów. Okładziny te można rozpoznać po widocznych jasnych plamkach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Golfa III, inny do Vectry C , a inny do Mercedesa klasy S. Jednak wszyscy użytkownicy posiadają pełną gwarancję korzystania z oryginalnego towaru. Jednak materiał cierny to nie wszystko. Przy tak zawansowanym procesie ich uzyskiwania, pozostałe części klocka hamulcowego mają pokaźne znaczenie. Precyzyjnie wycięta płyta mocująca daje precyzyjność rozmiarów oraz w całości płaską powierzchnię. RH nieprzeciętnie poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć między płytą mocującą, a materiałem ciernym. Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. Aby temu zapobiec należy zapewnić adekwatne spoiwo na ich styku. RH wypracowało spoiwa, które powiększają opór na ścinanie okładziny klocków o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny składnik to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje komponentów zawieszenia przenoszonych na klocek. Końcowym etapem produkcji jest obróbka cieplna tzw. Wypalanie = scorching. W zasadzie każdy wie,proces ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów powstałych w procesie technologicznym co sprawia likwidację efektu „ płynięcia-poślizgu’’ podczas hamowania ( tzw. fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Jednak większość z nich przeprowadza ten cykl powierzchniowo ze względu na koszty i czas. ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tę metodę, ale na „ wskroś”, co zagwarantuje efektywność hamowania w całym okresie stosowania klocka. obecnie specjaliści z RH po licznych badaniach zmodyfikowali ten proces odróbki grzejnej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi 1 tony. Jest to najnowsza technika w tej dziedzinie gwarantująca jeszcze lepsze atrybuty techniczne. Jednak każda producent mająca aspirację do bycia liderem w swym segmencie musi posiadać maksymalnie szeroką ofertę. w sytuacji RH to też szczęki hamulcowe, a także zestawy naprawcze szczęk SUPER PRECISION KIT tzw. SPK. SPK zawierają w zestawie szczęki, cylinderki, sprężynki montażowe, a także rozpieraki. Są one niezmiernie chwalone poprzez mechaników. W 100% dobrą naprawę, a jednocześnie pozwalają zaoszczędzić niemało czasu na warsztacie. Kolejną linią występująca w ofercie RH są tarcze hamulcowe. I w tym przypadku widoczne jest specjalne podejście marki ukierunkowane na jakość. Dynamiczne procesy zachodzące w trakcie hamowania jak wysoka temperatura dochodząca do 600 stopni C, warunki atmosferyczne i mechaniczne stawiają wysokie kryteria tarczom hamulcowym. Dlatego RH wykorzystuje w procesie produkcyjnym - na etapie odlewni - żeliwo modyfikowane gwarantujące wysokie właściwości pracy jak odporność na wysokie temperatury, odkształcenia i ścieranie. jednocześnie odlewy sprawdzane są pod kontem mikrograficznej jednorodności i zgodności ze specyfikacją żeliwa. W dalszym procesie dokładna obróbka mechaniczna zagwarantuje pożądane wymiary i parametry. W końcowym etapie tarcze poddawane są detalowym testom i badaniom. Na pełnowymiarowym dynamometrycznym stole pomiarowym, tarcza przechodzi program testów, który składa się z 100 cykli podwójnego użycia hamulców. Przy masie odpowiadającej pełnemu obciążeniu pojazdu i 80% prędkości maksymalnej, tarcza osiąga temperaturę 750C. Następnie ta sama tarcza zostaje poddana procedurze testu na solidność, wykonując kolejnych 50 hamowań przy prędkości początkowej 100 km/h. Gdy po przeprowadzeniu dwóch dyno-testów tarcza nie nosi oznak zniszczenia ostatnie badania przeprowadzane są na pojeździe. Mają one za zadanie zweryfikowanie jej ścieralności i zgodności z parametrami OE. Następnie nanoszone są: znak firmowy RH, nr katalogowy, znak towarowy odlewu, a także typ dokumentu. Dopiero tak wytworzona i oznakowana tarcza daje gwarancję bezusterkowego wykorzystywania. W ostatnim miesiącu doszedł nowy element uzupełniający ofertę RH w postaci czujkaów klocków hamulcowych, a całkowitą ofertę uzupełniają okładziny do pojazdów użytkowych. elementy hamulcowe a przepisy ECE R-90 ECE R-90 to europejskie rozporządzenie obejmujące standaryzację klocków hamulcowych, które weszło w życie w Europie z dniem 31 marca 2001. Od 1 maja 2004 wszelkie części, które nie spełniają opisanych w niej norm jakości nie mogą być sprzedawane na obszarze UE. Rozrost rynku i rozpowszechnianie różnorodnych marek w segmencie klocków hamulcowych spowodowało powstanie konieczności wprowadzenia szeregu przepisów kontrolujących standardy jakości części związanych z bezpieczeństwem. Przepisy te określają jakość produktów hamujących, zwłaszcza skuteczność i drogę hamowania. Narzucają konieczność wykonania szeregu testów drogowych i laboratoryjnych, i tak nieznacznych rzeczy jak sposób oznakowania czy zapakowania w pudełka. dokument jakości przyznawany jest indywidualnie dla każdego klocka hamulcowego i jest kosztownym procesem pod względem inwestycji ze strony producenta. Oczywiście przepisy zakładają pewien przedział, w jakim mogą posiadać się badane części. Stąd również dwa produkty spełniające w/w normy będą miały różnorodną jakość. Z myślą właśnie o tych nowych przepisach powstała marka ROADHOUSE a wysokie wyniki uzyskiwane podczas testów stawiają ją na równi z produktami OE. A jak to wygląda w praktyce?Otóż na rynku motoryzacyjnym pod tym względem panuje prawdziwa „wolna amerykanka” przepisy są jednak nikt ich nie egzekwuje. Poza uwielbianymi markami od lat obecnymi na rynku występuje cała gama brendów pochodzenia głównie chińskiego. Klocki takie przeważnie nie noszą żadnych znaków certyfikacji albo mają podrobiony znak europejski E1 z jakimś ciągiem cyfr. Prosto takie produkty rozpoznać gdyż takie same ciągi znaków można odczytać na najróżniejszych klockach. Jest to niedopuszczalne, gdyż numer certyfikatu nadawany jest indywidualnie dla każdej części. Przede wszystkim jednak z powodu niewiedzy klocki takie pakowane są w pudełka bez zabezpieczenia umożliwiającego stwierdzenie czy dokonano wcześniejszego otwarcia. Jest to błahostka, lecz ściśle określona przez przepisy. ...
  • Producent RoadHouse
  • Marka pojazdu Chrysler
Klocki hamulcowe tylne Chrysler Concorde RH 163 zł ZOBACZ Kpl. Tylnych klocków hamulcowych do samochoduChrysler Concorde 1995-2004 cena ZA KPLPoczątekWszystko zaczęło się w latach 90., gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom komponentów hamulcowych w kwestii materiałów ściernych, ekologii, skuteczności hamowania, a w szczególności określono czas ich obowiązywania. Producent, który najwcześniej dostrzegł konieczność dopasowania technologii do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal milowego kroku w stosunku do kanonów obowiązujących w latach 90. Jedną z takich pierwszych marek był ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division. Właściwie RH powstało w 2000 r. Na zapotrzebowania nowej technice, niezrównanej wcześniej w segmencie aftermarktu. Czym tak szczególnie RH wyprzedziło konkurętów?Podejście do nowej formuły ujęto w kilku punktach:- jakość- kompleksowość- dostępność- serwis- marketing RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych kompletnie pozbawionych metali ciężkich takich jak cynk, azbest itp. Ich miejsce zajęły części ekologiczne na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy włóknin kewlaru i wolasonitu i wypełniaczy mineralnych z gatunku grafitu i innych związków. Zastosowanie tak unikalnych tworzyw wymusiło wykorzystanie nowej technice formowania i obróbki okładzin. dzięki czemu uzyskano możliwość komponowania szerokiego spektrum mieszanek ciernych przeznaczonych do mocnego samochodu, a równocześnie zgodnych z oczekiwaniami OE. Ten wariant mieszanek nosi nazwę techniczną PREMIX i obecnie poza segmentem OE stosuje je tylko kilku producentów. Okładziny te można rozpoznać po pokaźnych jasnych plamkach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Golfa III, inny do Vectry C , a inny do Mercedesa klasy S. Jednak wszyscy użytkownicy mają całkowitą gwarancję korzystania z oryginalnego produktu. Jednak materiał cierny to nie wszystko. Przy tak zawansowanym procesie ich uzyskiwania, pozostałe części klocka hamulcowego mają obfite znaczenie. Skrupulatnie wycięta płyta mocująca daje skrupulatność wymiarów i w całości płaską powierzchnię. RH nadzwyczajnie poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć pomiędzy płytą mocującą, a materiałem ciernym. Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. Żeby temu zapobiec należy zapewnić adekwatne spoiwo na ich styku. RH wypracowało spoiwa, które powiększają opór na ścinanie okładziny klocków o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny komponent to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje elementów zawieszenia przenoszonych na klocek. Końcowym etapem produkcji jest obróbka cieplna tzw. Wypalanie = scorching. W zasadzie każdy wie,cykl ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów powstałych w procesie technologicznym co powoduje likwidację efektu „ płynięcia-poślizgu’’ w trakcie hamowania ( tzw. fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Jednak większość z nich przeprowadza ten cykl powierzchniowo ze względu na koszty i czas. ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tę metodę, lecz na „ wskroś”, co zagwarantuje skuteczność hamowania w całym okresie wykorzystywania klocka. aktualnie specjaliści z RH po licznych badaniach zmodyfikowali ten cykl odróbki cieplnej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi 1 tony. Jest to najnowsza technologia w tej dziedzinie zapewniająca jeszcze lepsze atrybuty technologiczne. Jednak każda marka posiadająca aspirację do bycia liderem w swoim segmencie musi posiadać maksymalnie szeroką ofertę. w przypadku RH to też szczęki hamulcowe i zestawy naprawcze szczęk SUPER PRECISION KIT tzw. SPK. SPK zawierają w pakiecie szczęki, cylinderki, sprężynki montażowe i rozpieraki. Są one niezmiernie chwalone poprzez mechaników. W 100% poprawną naprawę, a równocześnie pozwalają zaoszczędzić sporo czasu na warsztacie. Kolejną linią występująca w ofercie RH są tarcze hamulcowe. I w tym przypadku widoczne jest specjalne podejście marki ukierunkowane na jakość. Dynamiczne procesy zachodzące podczas hamowania jak wysoka temperatura dochodząca do 600 stopni C, warunki atmosferyczne i mechaniczne stawiają wysokie wymagania tarczom hamulcowym. Dlatego RH wykorzystuje w procesie produkcyjnym - na etapie odlewni - żeliwo modyfikowane gwarantujące wysokie cechy pracy jak oporność na wysokie temperatury, odkształcenia i ścieranie. równocześnie odlewy sprawdzane są pod kontem mikrograficznej jednorodności, a także zgodności ze specyfikacją żeliwa. W dalszym procesie skrupulatna obróbka mechaniczna zagwarantuje pożąinformacje rozmiary i atrybuty. W końcowym etapie tarcze poddawane są detalowym testom i badaniom. Na pełnowymiarowym dynamometrycznym stole pomiarowym, tarcza przechodzi program testów, który składa się z 100 cykli podwójnego zastosowania hamulców. Przy masie odpowiadającej pełnemu obciążeniu pojazdu i 80% szybkości maksymalnej, tarcza osiąga temperaturę 750C. Następnie ta sama tarcza zostaje poddana procedurze testu na odporność, wykonując kolejnych 50 hamowań przy szybkości początkowej 100 km/h. Gdy po przeprowadzeniu dwóch dyno-testów tarcza nie nosi oznak zniszczenia ostatnie badania przeprowadzane są na pojeździe. Posiadają one za zadanie zweryfikowanie jej ścieralności i zgodności z parametrami OE. Następnie nanoszone są: znak firmowy RH, nr katalogowy, znak handlowy odlewu oraz typ dokumentu. Dopiero tak produkowana i oznakowana tarcza daje gwarancję bezusterkowego stosowania. W ostatnim miesiącu doszedł nowy element uzupełniający ofertę RH w postaci czujkaów klocków hamulcowych, a całkowitą ofertę uzupełniają okładziny do pojazdów użytkowych. komponenty hamulcowe a przepisy ECE R-90 ECE R-90 to europejskie rozporządzenie obejmujące standaryzację klocków hamulcowych, które weszło w życie w Europie z dniem 31 marca 2001. Od 1 maja 2004 wszelkie części, które nie spełniają opisanych w niej norm jakości nie mogą być sprzedawane na obszarze UE. Rozrost rynku i rozpowszechnianie rozmaitych marek w segmencie klocków hamulcowych spowodowało powstanie konieczności wprowadzenia szeregu przepisów kontrolujących standardy jakości części związanych z bezpieczeństwem. Przepisy te określają jakość artykułów hamujących, zwłaszcza wydajność i drogę hamowania. Narzucają konieczność wykonania szeregu testów drogowych i laboratoryjnych, i tak znikomych rzeczy jak sposób oznakowania czy zapakowania w pudełka. atest jakości przyznawany jest indywidualnie dla każdego klocka hamulcowego i jest kosztownym procesem pod względem inwestycji ze strony producenta. Oczywiście przepisy zakładają pewien przedział, w jakim mogą posiadać się badane części. Stąd także dwa produkty spełniające w/w normy będą miały różnorodną jakość. Z myślą właśnie o tych nowych przepisach powstała producent ROADHOUSE a wysokie wyniki uzyskiwane w trakcie testów stawiają ją na równi z produktami OE. A jak to wygląda w praktyce?Otóż na rynku motoryzacyjnym pod tym względem panuje prawdziwa „wolna amerykanka” przepisy są jednak nikt ich nie egzekwuje. Poza szanowanymi markami od lat obecnymi na rynku występuje cała gama brendów pochodzenia najczęściej chińskiego. Klocki takie zwykle nie noszą żadnych znaków certyfikacji albo posiadają podrobiony znak europejski E1 z jakimś ciągiem cyfr. Prosto takie produkty rozpoznać gdyż takie same ciągi znaków można odczytać na przeróżnych klockach. Jest to niedopuszczalne, gdyż numer atestu nadawany jest indywidualnie dla każdej części. Głównie jednak z powodu niewiedzy klocki takie pakowane są w pudełka bez zabezpieczenia umożliwiającego stwierdzenie czy dokonano wcześniejszego otwarcia. Jest to błahostka, ale ściśle określona przez przepisy. ...
  • Producent RoadHouse
  • Marka pojazdu Chrysler
Roadhouse Klocki hamulcowe tylne plymouth breeze rh 163 zł ZOBACZ Kpl. Tylnych klocków hamulcowych firmy Road-House do samochoduPlymouth Breeze 1995-2000 cena za kplPoczątekWszystko zaczęło się w latach 90., gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom elementów hamulcowych w kwestii tworzyw ściernych, ekologii, skuteczności hamowania, a w szczególności określono czas ich obowiązywania. Producent, który najwcześniej dostrzegł konieczność dostosowania technice do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal milowego kroku w stosunku do kanonów obowiązujących w latach 90. Jedną z takich pierwszych marek był ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division. Właściwie RH powstało w 2000 r. Na zapotrzebowania nowej technologii, niespotykanej wcześniej w segmencie aftermarktu. Czym tak wyjątkowo RH wyprzedziło konkurętów?Podejście do nowej formuły ujęto w kilku punktach:- jakość- kompleksowość- przystępność- serwis- marketing RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych całkowicie pozbawionych metali ciężkich takich jak cynk, azbest itp. Ich miejsce zajęły części ekologiczne na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy włóknin kewlaru i wolasonitu i wypełniaczy mineralnych z gatunku grafitu i innych związków. Zastosowanie tak specyficznych tworzyw wymusiło wykorzystanie nowej technologii formowania i obróbki okładzin. dzięki temu uzyskano możliwość komponowania szerokiego spektrum mieszanek ciernych dedykowanych do potężnego samochodu, a jednocześnie zgodnych z oczekiwaniami OE. Ten rodzaj mieszanek nosi nazwę technologiczną PREMIX i obecnie poza segmentem OE stosuje je wyłącznie kilku producentów. Okładziny te można rozpoznać po widocznych jasnych plamkach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Golfa III, inny do Vectry C , a inny do Mercedesa klasy S. Jednak wszyscy użytkownicy posiadają całkowitą gwarancję korzystania z oryginalnego towaru. Jednak materiał cierny to nie wszystko. Przy tak zawansowanym procesie ich uzyskiwania, pozostałe komponenty klocka hamulcowego posiadają wielkie znaczenie. Starannie wycięta płyta mocująca daje staranność rozmiarów i w całości płaską powierzchnię. RH doskonale poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć pomiędzy płytą mocującą, a materiałem ciernym. Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. Aby temu zapobiec należy zapewnić trafne spoiwo na ich styku. RH wypracowało spoiwa, które rozszerzają opór na ścinanie okładziny klocków o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny element to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje części zawieszenia przenoszonych na klocek. Końcowym etapem produkcji jest obróbka grzejna tzw. Wypalanie = scorching. W zasadzie każdy wie,cykl ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów powstałych w procesie technologicznym co powoduje likwidację efektu „ płynięcia-poślizgu’’ podczas hamowania ( tzw. fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Jednak większość z nich przeprowadza ten cykl powierzchniowo ze względu na koszty i czas. ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tę metodę, ale na „ wskroś”, co zapewnia produktywność hamowania w całym okresie używania klocka. obecnie specjaliści z RH po licznych badaniach zmodyfikowali ten cykl odróbki grzejnej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi 1 tony. Jest to najnowsza technologia w tej dziedzinie zapewniająca jeszcze lepsze właściwości techniczne. Jednak każda marka mająca aspirację do bycia liderem w swoim segmencie musi mieć maksymalnie szeroką ofertę. w przypadku RH to także szczęki hamulcowe i zestawy naprawcze szczęk SUPER PRECISION KIT tzw. SPK. SPK zawierają w komplecie szczęki, cylinderki, sprężynki montażowe i rozpieraki. Są one niezmiernie chwalone poprzez mechaników. W 100% korzystną naprawę, a równocześnie pozwalają zaoszczędzić dużo czasu na warsztacie. Kolejną linią występująca w ofercie RH są tarcze hamulcowe. I w tym przypadku widoczne jest specjalne podejście producenta ukierunkowane na jakość. Dynamiczne procesy zachodzące w trakcie hamowania jak wysoka temperatura dochodząca do 600 stopni C, warunki atmosferyczne i mechaniczne stawiają wysokie wymogi tarczom hamulcowym. Dlatego RH wykorzystuje w procesie produkcyjnym - na etapie odlewni - żeliwo modyfikowane zapewniające wysokie parametry pracy jak niepodatność na wysokie temperatury, odkształcenia i ścieranie. równocześnie odlewy sprawdzane są pod kontem mikrograficznej jednorodności, a także zgodności ze specyfikacją żeliwa. W dalszym procesie staranna obróbka mechaniczna gwarantuje pożądane rozmiary i atrybuty. W końcowym etapie tarcze poddawane są szczegółowym testom i badaniom. Na pełnowymiarowym dynamometrycznym stole pomiarowym, tarcza przechodzi program testów, który składa się z 100 cykli podwójnego użycia hamulców. Przy masie odpowiadającej pełnemu obciążeniu pojazdu i 80% prędkości maksymalnej, tarcza osiąga temperaturę 750C. Następnie ta sama tarcza zostaje poddana procedurze testu na wytrzymałość, wykonując kolejnych 50 hamowań przy szybkości początkowej 100 km/h. Gdy po przeprowadzeniu dwóch dyno-testów tarcza nie nosi oznak zniszczenia ostatnie badania przeprowadzane są na pojeździe. Posiadają one za zadanie zweryfikowanie jej ścieralności i zgodności z parametrami OE. Następnie nanoszone są: znak firmowy RH, nr katalogowy, znak handlowy odlewu, a także wariant certyfikatu. Dopiero tak wyprodukowana i oznakowana tarcza daje gwarancję niezawodnego użytkowania. W ostatnim miesiącu doszedł nowy element uzupełniający ofertę RH w postaci czujkaów klocków hamulcowych, a całkowitą ofertę uzupełniają okładziny do pojazdów użytkowych. komponenty hamulcowe a przepisy ECE R-90 ECE R-90 to europejskie rozporządzenie obejmujące standaryzację klocków hamulcowych, które weszło w życie w Europie z dniem 31 marca 2001. Od 1 maja 2004 wszelkie części, które nie spełniają opisanych w niej norm jakości nie mogą być sprzedawane na obszarze UE. Rozrost rynku i rozpowszechnianie rozmaitych marek w segmencie klocków hamulcowych spowodowało powstanie konieczności wprowadzenia szeregu przepisów kontrolujących standardy jakości części związanych z bezpieczeństwem. Przepisy te określają jakość produktów hamujących, zwłaszcza efektywność i drogę hamowania. Narzucają konieczność wykonania szeregu testów drogowych i laboratoryjnych, oraz tak śladowych rzeczy jak sposób oznakowania czy zapakowania w pudełka. certyfikat jakości przyznawany jest indywidualnie dla każdego klocka hamulcowego i jest kosztownym procesem pod względem inwestycji ze strony producenta. Oczywiście przepisy zakładają pewien przedział, w jakim mogą posiadać się badane części. Stąd również dwa produkty spełniające w/w normy będą miały przeróżną jakość. Z myślą właśnie o tych nowych przepisach powstała marka ROADHOUSE a wysokie wyniki uzyskiwane podczas testów stawiają ją na równi z produktami OE. A jak to wygląda w praktyce?Otóż na rynku motoryzacyjnym pod tym względem panuje prawdziwa „wolna amerykanka” przepisy są jednak nikt ich nie egzekwuje. Poza renomowanymi markami od lat obecnymi na rynku występuje cała gama brendów pochodzenia zwykle chińskiego. Klocki takie najczęściej nie noszą żadnych znaków certyfikacji albo mają podrobiony znak europejski E1 z jakimś ciągiem cyfr. Z łatwością takie produkty rozpoznać gdyż takie same ciągi znaków można odczytać na różnorodnych klockach. Jest to niedopuszczalne, gdyż numer dokumentu nadawany jest indywidualnie dla każdej części. Typowo jednak z powodu niewiedzy klocki takie pakowane są w pudełka bez zabezpieczenia umożliwiającego stwierdzenie czy dokonano wcześniejszego otwarcia. Jest to błahostka, lecz ściśle określona poprzez przepisy....
  • Producent RoadHouse
  • Marka pojazdu Plymouth
Klocki hamulcowe tylne chrysler cirrus rh marki Roadhouse 163 zł ZOBACZ Kpl. Tylnych klocków hamulcowych marki Road-House do samochoduChrysler Cirrus 1995-2000cena za 1 kplPoczątekWszystko zaczęło się w latach 90., gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom części hamulcowych w kwestii tworzyw ściernych, ekologii, sprawności hamowania, a w szczególności określono czas ich obowiązywania. Producent, który najwcześniej dostrzegł konieczność dostosowania technice do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal milowego kroku w stosunku do kanonów obowiązujących w latach 90. Jedną z takich pierwszych marek był ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division. Właściwie RH powstało w 2000 r. Na potrzeby nowej technologii, nieporównanej wcześniej w segmencie aftermarktu. Czym tak niezwykle RH wyprzedziło konkurętów?Podejście do nowej formuły ujęto w kilku punktach:- jakość- kompleksowość- dostępność- serwis- marketing RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych w pełni pozbawionych metali ciężkich takich jak cynk, azbest itp. Ich miejsce zajęły komponenty ekologiczne na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy włóknin kewlaru i wolasonitu i wypełniaczy mineralnych z gatunku grafitu i innych związków. Wykorzystanie tak unikalnych tworzyw wymusiło wykorzystanie nowej technice formowania i obróbki okładzin. dzięki temu uzyskano możliwość komponowania szerokiego spektrum mieszanek ciernych przeznaczonych do konkretnego samochodu, a równocześnie zgodnych z kryteriami OE. Ten rodzaj mieszanek nosi nazwę technologiczną PREMIX i obecnie poza segmentem OE stosuje je jedynie kilku producentów. Okładziny te można rozpoznać po wyraźnych jasnych plamkach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Golfa III, inny do Vectry C , a inny do Mercedesa klasy S. Jednak wszyscy użytkownicy posiadają pełną gwarancję korzystania z oryginalnego artykułu. Jednak materiał cierny to nie wszystko. Przy tak zawansowanym procesie ich uzyskiwania, pozostałe części klocka hamulcowego posiadają wielkie znaczenie. Precyzyjnie wycięta płyta mocująca daje staranność rozmiarów, a także w pełni płaską powierzchnię. RH perfekcyjnie poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć między płytą mocującą, a materiałem ciernym. Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. Żeby temu zapobiec należy zapewnić trafne spoiwo na ich styku. RH wypracowało spoiwa, które powiększają opór na ścinanie okładziny klocków o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny element to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje elementów zawieszenia przenoszonych na klocek. Końcowym etapem produkcji jest obróbka cieplna tzw. Wypalanie = scorching. W zasadzie każdy wie,proces ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów powstałych w procesie technicznym co sprawia likwidację efektu „ płynięcia-poślizgu’’ w trakcie hamowania ( tzw. fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Jednak większość z nich przeprowadza ten proces powierzchniowo ze względu na koszty i czas. ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tę metodę, lecz na „ wskroś”, co zapewnia wydajność hamowania w całym okresie wykorzystywania klocka. obecnie specjaliści z RH po licznych badaniach zmodyfikowali ten proces odróbki grzewczej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi 1 tony. Jest to najnowsza technologia w tej dziedzinie gwarantująca jeszcze lepsze parametry technologiczne. Jednak każda producent posiadająca aspirację do bycia liderem w swym segmencie musi mieć maksymalnie szeroką ofertę. w przypadku RH to na dodatek szczęki hamulcowe i zestawy naprawcze szczęk SUPER PRECISION KIT tzw. SPK. SPK zawierają w zestawie szczęki, cylinderki, sprężynki montażowe, a także rozpieraki. Są one niezmiernie chwalone poprzez mechaników. W 100% poprawną naprawę, a jednocześnie pozwalają zaoszczędzić sporo czasu na warsztacie. Kolejną linią występująca w ofercie RH są tarcze hamulcowe. I w tym przypadku widoczne jest specjalne podejście marki ukierunkowane na jakość. Dynamiczne procesy zachodzące w trakcie hamowania jak wysoka temperatura dochodząca do 600 stopni C, warunki atmosferyczne i mechaniczne stawiają wysokie oczekiwania tarczom hamulcowym. Dlatego RH wykorzystuje w procesie produkcyjnym - na etapie odlewni - żeliwo modyfikowane zapewniające wysokie parametry pracy jak niepodatność na wysokie temperatury, odkształcenia i ścieranie. równocześnie odlewy sprawdzane są pod kontem mikrograficznej jednorodności, a także zgodności ze specyfikacją żeliwa. W dalszym procesie precyzyjna obróbka mechaniczna zagwarantuje pożądane rozmiary i cechy. W końcowym etapie tarcze poddawane są detalowym testom i badaniom. Na pełnowymiarowym dynamometrycznym stole pomiarowym, tarcza przechodzi program testów, który składa się z 100 cykli podwójnego zastosowania hamulców. Przy masie odpowiadającej pełnemu obciążeniu pojazdu i 80% szybkości maksymalnej, tarcza osiąga temperaturę 750C. Następnie ta sama tarcza zostaje poddana procedurze testu na odporność, wykonując kolejnych 50 hamowań przy prędkości początkowej 100 km/h. Gdy po przeprowadzeniu dwóch dyno-testów tarcza nie nosi oznak zniszczenia ostatnie badania przeprowadzane są na pojeździe. Mają one za zadanie zweryfikowanie jej ścieralności i zgodności z parametrami OE. Następnie nanoszone są: znak firmowy RH, nr katalogowy, znak handlowy odlewu i typ dokumentu. Dopiero tak wykonana i oznakowana tarcza daje gwarancję niezawodnego używania. W ostatnim miesiącu doszedł nowy komponent uzupełniający ofertę RH w postaci sensorów klocków hamulcowych, a całkowitą ofertę uzupełniają okładziny do pojazdów użytkowych. elementy hamulcowe a przepisy ECE R-90 ECE R-90 to europejskie rozporządzenie obejmujące standaryzację klocków hamulcowych, które weszło w życie w Europie z dniem 31 marca 2001. Od 1 maja 2004 wszelkie części, które nie spełniają opisanych w niej norm jakości nie mogą być sprzedawane na obszarze UE. Rozrost rynku i rozpowszechnianie różnych marek w segmencie klocków hamulcowych spowodowało powstanie konieczności wprowadzenia szeregu przepisów kontrolujących standardy jakości części związanych z bezpieczeństwem. Przepisy te określają jakość towarów hamujących, zwłaszcza efektywność i drogę hamowania. Narzucają konieczność wykonania szeregu testów drogowych i laboratoryjnych,, a także tak drobnych rzeczy jak sposób oznakowania czy zapakowania w pudełka. dokument jakości przyznawany jest indywidualnie dla każdego klocka hamulcowego i jest kosztownym procesem pod względem inwestycji ze strony producenta. Oczywiście przepisy zakładają pewien przedział, w jakim mogą posiadać się badane części. Stąd także dwa produkty spełniające w/w normy będą miały różną jakość. Z myślą właśnie o tych nowych przepisach powstała marka ROADHOUSE a wysokie wyniki uzyskiwane w trakcie testów stawiają ją na równi z produktami OE. A jak to wygląda w praktyce?Otóż na rynku motoryzacyjnym pod tym względem panuje prawdziwa „wolna amerykanka” przepisy są jednak nikt ich nie egzekwuje. Poza renomowanymi markami od lat obecnymi na rynku występuje cała gama brendów pochodzenia głównie chińskiego. Klocki takie zwykle nie noszą żadnych znaków certyfikacji albo mają podrobiony znak europejski E1 z jakimś ciągiem cyfr. Łatwo takie produkty rozpoznać gdyż takie same ciągi znaków można odczytać na różnorodnych klockach. Jest to niedopuszczalne, gdyż numer certyfikatu nadawany jest indywidualnie dla każdej części. W głównej mierze jednak z powodu niewiedzy klocki takie pakowane są w pudełka bez zabezpieczenia umożliwiającego stwierdzenie czy dokonano wcześniejszego otwarcia. Jest to błahostka, lecz ściśle określona poprzez przepisy. ...
  • Producent RoadHouse
  • Marka pojazdu Chrysler
Klocki hamulcowe tylne Dodge Intrepid RH 163 zł ZOBACZ Kpl. Tylnych klocków hamulcowych producenta Road-House do samochoduDodge Intrepid 1995-2005 wartość za kplPoczątekWszystko zaczęło się w latach 90., gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom komponentów hamulcowych w kwestii materiałów ściernych, ekologii, efektywności hamowania, a w szczególności określono czas ich obowiązywania. Producent, który najwcześniej dostrzegł konieczność dopasowania technice do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal milowego kroku w stosunku do standardów obowiązujących w latach 90. Jedną z takich pierwszych marek był ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division. Właściwie RH powstało w 2000 r. Na zapotrzebowania nowej technice, niezrównanej wcześniej w segmencie aftermarktu. Czym tak niezwykle RH wyprzedziło konkurętów?Podejście do nowej formuły ujęto w kilku punktach:- jakość- kompleksowość- dostępność- serwis- marketing RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych kompletnie pozbawionych metali ciężkich takich jak cynk, azbest itp. Ich miejsce zajęły części naturalne na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy włóknin kewlaru i wolasonitu i wypełniaczy mineralnych z gatunku grafitu i innych związków. Wykorzystanie tak niepowtarzalnych tworzyw wymusiło zastosowanie nowej technice formowania i obróbki okładzin. dzięki czemu uzyskano możliwość komponowania szerokiego spektrum mieszanek ciernych dedykowanych do konkretnego samochodu, a równocześnie zgodnych z wymaganiami OE. Ten rodzaj mieszanek nosi nazwę techniczną PREMIX i obecnie poza segmentem OE stosuje je wyłącznie kilku producentów. Okładziny te można rozpoznać po pokaźnych jasnych plamkach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Golfa III, inny do Vectry C , a inny do Mercedesa klasy S. Jednak wszyscy użytkownicy posiadają całkowitą gwarancję korzystania z oryginalnego produktu. Jednak materiał cierny to nie wszystko. Przy tak zawansowanym procesie ich uzyskiwania, pozostałe komponenty klocka hamulcowego mają spore znaczenie. Precyzyjnie wycięta płyta mocująca daje skrupulatność wymiarów i w pełni płaską powierzchnię. RH świetnie poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć pomiędzy płytą mocującą, a materiałem ciernym. Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. By temu zapobiec należy zapewnić stosowne spoiwo na ich styku. RH wypracowało spoiwa, które rozszerzają opór na ścinanie okładziny klocków o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny komponent to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje części zawieszenia przenoszonych na klocek. Końcowym etapem produkcji jest obróbka grzejna tzw. Wypalanie = scorching. W zasadzie każdy wie,cykl ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów powstałych w procesie technologicznym co sprawia likwidację efektu „ płynięcia-poślizgu’’ podczas hamowania ( tzw. fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Jednak większość z nich przeprowadza ten proces powierzchniowo ze względu na koszty i czas. ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tę metodę, lecz na „ wskroś”, co zagwarantuje skuteczność hamowania w całym okresie stosowania klocka. obecnie specjaliści z RH po licznych badaniach zmodyfikowali ten proces odróbki grzewczej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi 1 tony. Jest to najnowsza technologia w tej dziedzinie gwarantująca jeszcze lepsze parametry techniczne. Jednak każda firma mająca aspirację do bycia liderem w swoim segmencie musi mieć maksymalnie szeroką ofertę. w przypadku RH to również szczęki hamulcowe oraz zestawy naprawcze szczęk SUPER PRECISION KIT tzw. SPK. SPK zawierają w komplecie szczęki, cylinderki, sprężynki montażowe, a także rozpieraki. Są one niezmiernie chwalone przez mechaników. W 100% korzystną naprawę, a jednocześnie pozwalają zaoszczędzić sporo czasu na warsztacie. Kolejną linią występująca w ofercie RH są tarcze hamulcowe. I w tym przypadku widoczne jest specjalne podejście firmy ukierunkowane na jakość. Dynamiczne procesy zachodzące w trakcie hamowania jak wysoka temperatura dochodząca do 600 stopni C, warunki atmosferyczne i mechaniczne stawiają wysokie wymagania tarczom hamulcowym. Dlatego RH wykorzystuje w procesie produkcyjnym - na etapie odlewni - żeliwo modyfikowane zapewniające wysokie atrybuty pracy jak odporność na wysokie temperatury, odkształcenia i ścieranie. jednocześnie odlewy sprawdzane są pod kontem mikrograficznej jednorodności i zgodności ze specyfikacją żeliwa. W dalszym procesie dokładna obróbka mechaniczna gwarantuje pożąinformacje wymiary i parametry. W końcowym etapie tarcze poddawane są szczegółowym testom i badaniom. Na pełnowymiarowym dynamometrycznym stole pomiarowym, tarcza przechodzi program testów, który składa się z 100 cykli podwójnego zastosowania hamulców. Przy masie odpowiadającej pełnemu obciążeniu pojazdu i 80% szybkości maksymalnej, tarcza osiąga temperaturę 750C. Następnie ta sama tarcza zostaje poddana procedurze testu na trwałość, wykonując kolejnych 50 hamowań przy prędkości początkowej 100 km/h. Gdy po przeprowadzeniu dwóch dyno-testów tarcza nie nosi oznak zniszczenia ostatnie badania przeprowadzane są na pojeździe. Posiadają one za zadanie zweryfikowanie jej ścieralności i zgodności z parametrami OE. Następnie nanoszone są: znak firmowy RH, nr katalogowy, znak handlowy odlewu, a także wariant dokumentu. Dopiero tak wytwarzana i oznakowana tarcza daje gwarancję bezusterkowego użytkowania. W ostatnim miesiącu doszedł nowy komponent uzupełniający ofertę RH w postaci detektorów klocków hamulcowych, a całkowitą ofertę uzupełniają okładziny do pojazdów użytkowych. części hamulcowe a przepisy ECE R-90 ECE R-90 to europejskie rozporządzenie obejmujące standaryzację klocków hamulcowych, które weszło w życie w Europie z dniem 31 marca 2001. Od 1 maja 2004 wszelkie części, które nie spełniają opisanych w niej norm jakości nie mogą być sprzedawane na obszarze UE. Rozrost rynku i rozpowszechnianie zróżnicowanych marek w segmencie klocków hamulcowych spowodowało powstanie konieczności wprowadzenia szeregu przepisów kontrolujących standardy jakości części związanych z bezpieczeństwem. Przepisy te określają jakość produktów hamujących, zwłaszcza produktywność i drogę hamowania. Narzucają konieczność wykonania szeregu testów drogowych i laboratoryjnych, oraz tak znikomych rzeczy jak sposób oznakowania czy zapakowania w pudełka. atest jakości przyznawany jest indywidualnie dla każdego klocka hamulcowego i jest kosztownym procesem pod względem inwestycji ze strony producenta. Oczywiście przepisy zakładają pewien przedział, w jakim mogą gromadzić się badane części. Stąd także dwa produkty spełniające w/w normy będą miały różną jakość. Z myślą właśnie o tych nowych przepisach powstała producent ROADHOUSE a wysokie wyniki uzyskiwane podczas testów stawiają ją na równi z produktami OE. A jak to wygląda w praktyce?Otóż na rynku motoryzacyjnym pod tym względem panuje prawdziwa „wolna amerykanka” przepisy są jednak nikt ich nie egzekwuje. Poza renomowanymi markami od lat obecnymi na rynku występuje cała gama brendów pochodzenia z reguły chińskiego. Klocki takie przeważnie nie noszą żadnych znaków certyfikacji albo posiadają podrobiony znak europejski E1 z jakimś ciągiem cyfr. Łatwo takie produkty rozpoznać gdyż takie same ciągi znaków można odczytać na najróżniejszych klockach. Jest to niedopuszczalne, gdyż numer dokumentu nadawany jest indywidualnie dla każdej części. Zwykle jednak z powodu niewiedzy klocki takie pakowane są w pudełka bez zabezpieczenia umożliwiającego stwierdzenie czy dokonano wcześniejszego otwarcia. Jest to błahostka, lecz ściśle określona poprzez przepisy....
  • Producent RoadHouse
  • Marka pojazdu Dodge
Klocki hamulcowe tylne dodge stratus rh marki Roadhouse 163 zł ZOBACZ Kpl. Tylnych klocków hamulcowych firmy Road-House do samochoduDodge Stratus 2,0 (C) 1995-2000 Stratus 2,4 (X,G,J) 1995-2006 Stratus 2,5 (H) 1995-2000 Stratus 2,7 (R,U,T) 2001-2006 Stratus 3,0 (H) 2001-2002 cena za kpl w nawiasie 8 litera nadwoziaPoczątekWszystko zaczęło się w latach 90., gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom składników hamulcowych w kwestii materiałów ściernych, ekologii, wydajności hamowania, a w szczególności określono czas ich obowiązywania. Producent, który najwcześniej dostrzegł konieczność dobrania technice do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal milowego kroku w stosunku do standardów obowiązujących w latach 90. Jedną z takich pierwszych marek był ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division. Właściwie RH powstało w 2000 r. Na zapotrzebowania nowej technologii, niezrównanej wcześniej w segmencie aftermarktu. Czym tak szczególnie RH wyprzedziło konkurętów?Podejście do nowej formuły ujęto w kilku punktach:- jakość- kompleksowość- przystępność- serwis- marketing RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych całkowicie pozbawionych metali ciężkich takich jak cynk, azbest itp. Ich miejsce zajęły części naturalne na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy włóknin kewlaru i wolasonitu i wypełniaczy mineralnych z gatunku grafitu i innych związków. Użycie tak unikalnych tworzyw wymusiło zastosowanie nowej technologii formowania i obróbki okładzin. dzięki temu uzyskano możliwość komponowania szerokiego spektrum mieszanek ciernych dedykowanych do konkretnego samochodu, a równocześnie zgodnych z kryteriami OE. Ten typ mieszanek nosi nazwę techniczną PREMIX i obecnie poza segmentem OE stosuje je wyłącznie kilku producentów. Okładziny te można rozpoznać po widocznych jasnych plamkach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Golfa III, inny do Vectry C , a inny do Mercedesa klasy S. Jednak wszyscy użytkownicy mają pełną gwarancję korzystania z oryginalnego produktu. Jednak materiał cierny to nie wszystko. Przy tak zawansowanym procesie ich uzyskiwania, pozostałe komponenty klocka hamulcowego mają szerokie znaczenie. Precyzyjnie wycięta płyta mocująca daje staranność wymiarów i całkowicie płaską powierzchnię. RH wyśmienicie poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć między płytą mocującą, a materiałem ciernym. Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. Aby temu zapobiec należy zapewnić stosowne spoiwo na ich styku. RH wypracowało spoiwa, które powiększają opór na ścinanie okładziny klocków o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny komponent to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje elementów zawieszenia przenoszonych na klocek. Końcowym etapem produkcji jest obróbka cieplna tzw. Wypalanie = scorching. W zasadzie każdy wie,proces ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów powstałych w procesie technologicznym co powoduje likwidację efektu „ płynięcia-poślizgu’’ w trakcie hamowania ( tzw. fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Jednak większość z nich przeprowadza ten cykl powierzchniowo ze względu na koszty i czas. ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tę metodę, ale na „ wskroś”, co zapewnia produktywność hamowania w całym okresie wykorzystywania klocka. obecnie specjaliści z RH po licznych badaniach zmodyfikowali ten proces odróbki cieplnej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi 1 tony. Jest to najnowsza technika w tej dziedzinie zapewniająca jeszcze lepsze cechy techniczne. Jednak każda producent mająca aspirację do bycia liderem w swym segmencie musi mieć maksymalnie szeroką ofertę. w przypadku RH to także szczęki hamulcowe oraz zestawy naprawcze szczęk SUPER PRECISION KIT tzw. SPK. SPK zawierają w pakiecie szczęki, cylinderki, sprężynki montażowe oraz rozpieraki. Są one niezmiernie chwalone przez mechaników. W 100% prawidłową naprawę, a równocześnie pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu na warsztacie. Kolejną linią występująca w ofercie RH są tarcze hamulcowe. I w tym przypadku widoczne jest specjalne podejście producenta ukierunkowane na jakość. Dynamiczne procesy zachodzące podczas hamowania jak wysoka temperatura dochodząca do 600 stopni C, warunki atmosferyczne i mechaniczne stawiają wysokie wymagania tarczom hamulcowym. Dlatego RH wykorzystuje w procesie produkcyjnym - na etapie odlewni - żeliwo modyfikowane gwarantujące wysokie cechy pracy jak odporność na wysokie temperatury, odkształcenia i ścieranie. równocześnie odlewy sprawdzane są pod kontem mikrograficznej jednorodności, a także zgodności ze specyfikacją żeliwa. W dalszym procesie staranna obróbka mechaniczna zagwarantuje pożąinformacje wymiary i parametry. W końcowym etapie tarcze poddawane są szczegółowym testom i badaniom. Na pełnowymiarowym dynamometrycznym stole pomiarowym, tarcza przechodzi program testów, który składa się z 100 cykli podwójnego zastosowania hamulców. Przy masie odpowiadającej pełnemu obciążeniu pojazdu i 80% szybkości maksymalnej, tarcza osiąga temperaturę 750C. Następnie ta sama tarcza zostaje poddana procedurze testu na trwałość, wykonując kolejnych 50 hamowań przy szybkości początkowej 100 km/h. Gdy po przeprowadzeniu dwóch dyno-testów tarcza nie nosi oznak zniszczenia ostatnie badania przeprowadzane są na pojeździe. Mają one za zadanie zweryfikowanie jej ścieralności i zgodności z parametrami OE. Następnie nanoszone są: znak firmowy RH, nr katalogowy, znak handlowy odlewu, a także typ certyfikatu. Dopiero tak wyprodukowana i oznakowana tarcza daje gwarancję bezawaryjnego używania. W ostatnim miesiącu doszedł nowy komponent uzupełniający ofertę RH w postaci czujników klocków hamulcowych, a całkowitą ofertę uzupełniają okładziny do pojazdów użytkowych. komponenty hamulcowe a przepisy ECE R-90 ECE R-90 to europejskie rozporządzenie obejmujące standaryzację klocków hamulcowych, które weszło w życie w Europie z dniem 31 marca 2001. Od 1 maja 2004 wszelkie części, które nie spełniają opisanych w niej norm jakości nie mogą być sprzedawane na obszarze UE. Rozrost rynku i rozpowszechnianie rozmaitych marek w segmencie klocków hamulcowych spowodowało powstanie konieczności wprowadzenia szeregu przepisów kontrolujących standardy jakości części związanych z bezpieczeństwem. Przepisy te określają jakość towarów hamujących, zwłaszcza produktywność i drogę hamowania. Narzucają konieczność wykonania szeregu testów drogowych i laboratoryjnych, i tak nieznacznych rzeczy jak sposób oznakowania czy zapakowania w pudełka. dokument jakości przyznawany jest indywidualnie dla każdego klocka hamulcowego i jest kosztownym procesem pod względem inwestycji ze strony producenta. Oczywiście przepisy zakładają pewien przedział, w jakim mogą gromadzić się badane części. Stąd także dwa produkty spełniające w/w normy będą miały najróżniejszą jakość. Z myślą właśnie o tych nowych przepisach powstała marka ROADHOUSE a wysokie wyniki uzyskiwane w trakcie testów stawiają ją na równi z produktami OE. A jak to wygląda w praktyce?Otóż na rynku motoryzacyjnym pod tym względem panuje prawdziwa „wolna amerykanka” przepisy są jednak nikt ich nie egzekwuje. Poza uznanymi markami od lat obecnymi na rynku występuje cała gama brendów pochodzenia z zasady chińskiego. Klocki takie zwykle nie noszą żadnych znaków certyfikacji lub mają podrobiony znak europejski E1 z jakimś ciągiem cyfr. Z łatwością takie produkty rozpoznać gdyż takie same ciągi znaków można odczytać na przeróżnych klockach. Jest to niedopuszczalne, gdyż numer certyfikatu nadawany jest indywidualnie dla każdej części. W głównej mierze jednak z powodu niewiedzy klocki takie pakowane są w pudełka bez zabezpieczenia umożliwiającego stwierdzenie czy dokonano wcześniejszego otwarcia. Jest to błahostka, ale ściśle określona poprzez przepisy....
  • Producent RoadHouse
  • Marka pojazdu Dodge
Klocki hamulcowe tylne chrysler lhs rh marki Roadhouse 163 zł ZOBACZ Kpl. Tylnych klocków hamulcowych producenta Road-House do samochoduChrysler LHS 1995-2002cena za kplPoczątekWszystko zaczęło się w latach 90., gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom elementów hamulcowych w kwestii materiałów ściernych, ekologii, sprawności hamowania, a w szczególności określono czas ich obowiązywania. Producent, który najwcześniej dostrzegł konieczność dobrania technologii do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal milowego kroku w stosunku do standardów obowiązujących w latach 90. Jedną z takich pierwszych marek był ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division. Właściwie RH powstało w 2000 r. Na potrzeby nowej technologii, nieporównanej wcześniej w segmencie aftermarktu. Czym tak szczególnie RH wyprzedziło konkurętów?Podejście do nowej formuły ujęto w kilku punktach:- jakość- kompleksowość- dostępność- serwis- marketing RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych w całości pozbawionych metali ciężkich takich jak cynk, azbest itp. Ich miejsce zajęły komponenty organiczne na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy włóknin kewlaru i wolasonitu, a także wypełniaczy mineralnych z gatunku grafitu i innych związków. Zastosowanie tak unikalnych materiałów wymusiło użycie nowej technice formowania i obróbki okładzin. dzięki czemu uzyskano możliwość komponowania szerokiego spektrum mieszanek ciernych asygnowanych do konkretnego samochodu, a jednocześnie zgodnych z kryteriami OE. Ten typ mieszanek nosi nazwę techniczną PREMIX i obecnie poza segmentem OE stosuje je wyłącznie kilku producentów. Okładziny te można rozpoznać po pokaźnych jasnych plamkach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Golfa III, inny do Vectry C , a inny do Mercedesa klasy S. Jednak wszyscy użytkownicy mają całkowitą gwarancję korzystania z oryginalnego produktu. Jednak materiał cierny to nie wszystko. Przy tak zawansowanym procesie ich uzyskiwania, pozostałe elementy klocka hamulcowego posiadają obfite znaczenie. Dokładnie wycięta płyta mocująca daje skrupulatność rozmiarów i kompletnie płaską powierzchnię. RH perfekcyjnie poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć pomiędzy płytą mocującą, a materiałem ciernym. Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. By temu zapobiec należy zapewnić optymalne spoiwo na ich styku. RH wypracowało spoiwa, które zwiększają opór na ścinanie okładziny klocków o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny składnik to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje części zawieszenia przenoszonych na klocek. Końcowym etapem produkcji jest obróbka cieplna tzw. Wypalanie = scorching. W zasadzie każdy wie,proces ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów powstałych w procesie technologicznym co powoduje likwidację efektu „ płynięcia-poślizgu’’ podczas hamowania ( tzw. fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Jednak większość z nich przeprowadza ten cykl powierzchniowo ze względu na koszty i czas. ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tę metodę, ale na „ wskroś”, co zagwarantuje wydajność hamowania w całym okresie używania klocka. obecnie specjaliści z RH po licznych badaniach zmodyfikowali ten proces odróbki cieplnej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi 1 tony. Jest to najnowsza technologia w tej dziedzinie gwarantująca jeszcze lepsze właściwości technologiczne. Jednak każda firma mająca aspirację do bycia liderem w swoim segmencie musi mieć maksymalnie szeroką ofertę. w sytuacji RH to jeszcze szczęki hamulcowe oraz zestawy naprawcze szczęk SUPER PRECISION KIT tzw. SPK. SPK zawierają w pakiecie szczęki, cylinderki, sprężynki montażowe oraz rozpieraki. Są one niezmiernie chwalone poprzez mechaników. W 100% dobrą naprawę, a jednocześnie pozwalają zaoszczędzić dużo czasu na warsztacie. Kolejną linią występująca w ofercie RH są tarcze hamulcowe. I w tym przypadku widoczne jest specjalne podejście firmy ukierunkowane na jakość. Dynamiczne procesy zachodzące w trakcie hamowania jak wysoka temperatura dochodząca do 600 poziomów C, warunki atmosferyczne i mechaniczne stawiają wysokie oczekiwania tarczom hamulcowym. Dlatego RH wykorzystuje w procesie produkcyjnym - na etapie odlewni - żeliwo modyfikowane zapewniające wysokie parametry pracy jak odporność na wysokie temperatury, odkształcenia i ścieranie. jednocześnie odlewy sprawdzane są pod kontem mikrograficznej jednorodności i zgodności ze specyfikacją żeliwa. W dalszym procesie precyzyjna obróbka mechaniczna gwarantuje pożądane rozmiary i atrybuty. W końcowym etapie tarcze poddawane są szczegółowym testom i badaniom. Na pełnowymiarowym dynamometrycznym stole pomiarowym, tarcza przechodzi program testów, który składa się z 100 cykli podwójnego zastosowania hamulców. Przy masie odpowiadającej pełnemu obciążeniu pojazdu i 80% prędkości maksymalnej, tarcza osiąga temperaturę 750C. Następnie ta sama tarcza zostaje poddana procedurze testu na solidność, wykonując kolejnych 50 hamowań przy szybkości początkowej 100 km/h. Gdy po przeprowadzeniu dwóch dyno-testów tarcza nie nosi oznak zniszczenia ostatnie badania przeprowadzane są na pojeździe. Posiadają one za zadanie zweryfikowanie jej ścieralności i zgodności z parametrami OE. Następnie nanoszone są: znak firmowy RH, nr katalogowy, znak handlowy odlewu, a także typ atestu. Dopiero tak tworzona i oznakowana tarcza daje gwarancję niezawodnego użytkowania. W ostatnim miesiącu doszedł nowy element uzupełniający ofertę RH w postaci detektorów klocków hamulcowych, a całkowitą ofertę uzupełniają okładziny do pojazdów użytkowych. komponenty hamulcowe a przepisy ECE R-90 ECE R-90 to europejskie rozporządzenie obejmujące standaryzację klocków hamulcowych, które weszło w życie w Europie z dniem 31 marca 2001. Od 1 maja 2004 wszelkie części, które nie spełniają opisanych w niej norm jakości nie mogą być sprzedawane na obszarze UE. Rozrost rynku i rozpowszechnianie zróżnicowanych marek w segmencie klocków hamulcowych spowodowało powstanie konieczności wprowadzenia szeregu przepisów kontrolujących standardy jakości części związanych z bezpieczeństwem. Przepisy te określają jakość produktów hamujących, zwłaszcza produktywność i drogę hamowania. Narzucają konieczność wykonania szeregu testów drogowych i laboratoryjnych, i tak drobnych rzeczy jak sposób oznakowania czy zapakowania w pudełka. atest jakości przyznawany jest indywidualnie dla każdego klocka hamulcowego i jest kosztownym procesem pod względem inwestycji ze strony producenta. Oczywiście przepisy zakładają pewien przedział, w jakim mogą gromadzić się badane części. Stąd też dwa produkty spełniające w/w normy będą miały różną jakość. Z myślą właśnie o tych nowych przepisach powstała producent ROADHOUSE a wysokie wyniki uzyskiwane podczas testów stawiają ją na równi z produktami OE. A jak to wygląda w praktyce?Otóż na rynku motoryzacyjnym pod tym względem panuje prawdziwa „wolna amerykanka” przepisy są jednak nikt ich nie egzekwuje. Poza szanowanymi markami od lat obecnymi na rynku występuje cała gama brendów pochodzenia przeważnie chińskiego. Klocki takie z zasady nie noszą żadnych znaków certyfikacji albo mają podrobiony znak europejski E1 z jakimś ciągiem cyfr. Prosto takie produkty rozpoznać gdyż takie same ciągi znaków można odczytać na najróżniejszych klockach. Jest to niedopuszczalne, gdyż numer atestu nadawany jest indywidualnie dla każdej części. Zwykle jednak z powodu niewiedzy klocki takie pakowane są w pudełka bez zabezpieczenia umożliwiającego stwierdzenie czy dokonano wcześniejszego otwarcia. Jest to błahostka, lecz ściśle określona poprzez przepisy. ...
  • Producent RoadHouse
  • Marka pojazdu Chrysler
Roadhouse Klocki hamulcowe tylne neon rh 163 zł ZOBACZ Kpl. Tylnych klocków hamulcowych producenta Road-House do samochoduChrysler Neon 1995-2006Dodge Neon 1995-2006Plymouth Neon 1995-2001cena za kplPoczątekWszystko zaczęło się w latach 90., gdy precyzowane były dyrektywy Komisji Europejskiej, co do wymagań stawianych producentom części hamulcowych w kwestii materiałów ściernych, ekologii, skuteczności hamowania, a w szczególności określono czas ich obowiązywania. Producent, który najwcześniej dostrzegł konieczność dostosowania technice do dopiero powstających wymagań dokonywał niemal milowego kroku w stosunku do standardów obowiązujących w latach 90. Jedną z takich pierwszych marek był ROADHOUSE, należące do TRW Parts & Service Division. Właściwie RH powstało w 2000 r. Na potrzeby nowej technologii, nieporównanej wcześniej w segmencie aftermarktu. Czym tak bardzo RH wyprzedziło konkurętów?Podejście do nowej formuły ujęto w kilku punktach:- jakość- kompleksowość- przystępność- serwis- marketing RH wypracowało własną formułę mieszanek ciernych kompletnie pozbawionych metali ciężkich takich jak cynk, azbest itp. Ich miejsce zajęły części organiczne na bazie kauczuku, żywic fenolowych, włókien celulozy włóknin kewlaru i wolasonitu, a także wypełniaczy mineralnych z gatunku grafitu i innych związków. Zastosowanie tak oryginalnych materiałów wymusiło zastosowanie nowej technologii formowania i obróbki okładzin. dzięki czemu uzyskano możliwość komponowania szerokiego spektrum mieszanek ciernych asygnowanych do konkretnego samochodu, a równocześnie zgodnych z wymogimi OE. Ten typ mieszanek nosi nazwę techniczną PREMIX i obecnie poza segmentem OE stosuje je jedynie kilku producentów. Okładziny te można rozpoznać po pokaźnych jasnych plamkach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do Golfa III, inny do Vectry C , a inny do Mercedesa klasy S. Jednak wszyscy użytkownicy posiadają pełną gwarancję korzystania z oryginalnego artykułu. Jednak materiał cierny to nie wszystko. Przy tak zawansowanym procesie ich uzyskiwania, pozostałe części klocka hamulcowego posiadają pokaźne znaczenie. Dokładnie wycięta płyta mocująca daje skrupulatność wymiarów i całkowicie płaską powierzchnię. RH genialnie poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć między płytą mocującą, a materiałem ciernym. Jak wiadomo wszystkie materiały z chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. Aby temu zapobiec należy zapewnić optymalne spoiwo na ich styku. RH wypracowało spoiwa, które rozszerzają opór na ścinanie okładziny klocków o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy klocka. Kolejny element to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali i gumy redukuje wibracje elementów zawieszenia przenoszonych na klocek. Końcowym etapem produkcji jest obróbka grzewcza tzw. Wypalanie = scorching. W zasadzie każdy wie,proces ten polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów powstałych w procesie technologicznym co powoduje likwidację efektu „ płynięcia-poślizgu’’ podczas hamowania ( tzw. fading ). Stosuje go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w segmencie hamulców. Jednak większość z nich przeprowadza ten proces powierzchniowo ze względu na koszty i czas. ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tę metodę, lecz na „ wskroś”, co gwarantuje produktywność hamowania w całym okresie używania klocka. obecnie specjaliści z RH po licznych badaniach zmodyfikowali ten proces odróbki grzejnej. Klocek hamulcowy poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej temperaturze i jednoczesnemu naciskowi 1 tony. Jest to najnowsza technika w tej dziedzinie zapewniająca jeszcze lepsze cechy technologiczne. Jednak każda firma posiadająca aspirację do bycia liderem w swym segmencie musi posiadać maksymalnie szeroką ofertę. w sytuacji RH to dodatkowo szczęki hamulcowe i zestawy naprawcze szczęk SUPER PRECISION KIT tzw. SPK. SPK zawierają w zestawie szczęki, cylinderki, sprężynki montażowe, a także rozpieraki. Są one niezmiernie chwalone poprzez mechaników. W 100% dobrą naprawę, a jednocześnie pozwalają zaoszczędzić niemało czasu na warsztacie. Kolejną linią występująca w ofercie RH są tarcze hamulcowe. I w tym przypadku widoczne jest specjalne podejście marki ukierunkowane na jakość. Dynamiczne procesy zachodzące w trakcie hamowania jak wysoka temperatura dochodząca do 600 stopni C, warunki atmosferyczne i mechaniczne stawiają wysokie wymogi tarczom hamulcowym. Dlatego RH wykorzystuje w procesie produkcyjnym - na etapie odlewni - żeliwo modyfikowane gwarantujące wysokie właściwości pracy jak oporność na wysokie temperatury, odkształcenia i ścieranie. równocześnie odlewy sprawdzane są pod kontem mikrograficznej jednorodności, a także zgodności ze specyfikacją żeliwa. W dalszym procesie precyzyjna obróbka mechaniczna zapewnia pożąinformacje wymiary i właściwości. W końcowym etapie tarcze poddawane są detalowym testom i badaniom. Na pełnowymiarowym dynamometrycznym stole pomiarowym, tarcza przechodzi program testów, który składa się z 100 cykli podwójnego zastosowania hamulców. Przy masie odpowiadającej pełnemu obciążeniu pojazdu i 80% prędkości maksymalnej, tarcza osiąga temperaturę 750C. Następnie ta sama tarcza zostaje poddana procedurze testu na odporność, wykonując kolejnych 50 hamowań przy szybkości początkowej 100 km/h. Gdy po przeprowadzeniu dwóch dyno-testów tarcza nie nosi oznak zniszczenia ostatnie badania przeprowadzane są na pojeździe. Mają one za zadanie zweryfikowanie jej ścieralności i zgodności z parametrami OE. Następnie nanoszone są: znak firmowy RH, nr katalogowy, znak handlowy odlewu i rodzaj atestu. Dopiero tak produkowana i oznakowana tarcza daje gwarancję bezusterkowego stosowania. W ostatnim miesiącu doszedł nowy komponent uzupełniający ofertę RH w postaci czujkaów klocków hamulcowych, a całkowitą ofertę uzupełniają okładziny do pojazdów użytkowych. komponenty hamulcowe a przepisy ECE R-90 ECE R-90 to europejskie rozporządzenie obejmujące standaryzację klocków hamulcowych, które weszło w życie w Europie z dniem 31 marca 2001. Od 1 maja 2004 wszelkie części, które nie spełniają opisanych w niej norm jakości nie mogą być sprzedawane na obszarze UE. Rozrost rynku i rozpowszechnianie różnych marek w segmencie klocków hamulcowych spowodowało powstanie konieczności wprowadzenia szeregu przepisów kontrolujących standardy jakości części związanych z bezpieczeństwem. Przepisy te określają jakość artykułów hamujących, zwłaszcza sprawność i drogę hamowania. Narzucają konieczność wykonania szeregu testów drogowych i laboratoryjnych, i tak niedużych rzeczy jak sposób oznakowania czy zapakowania w pudełka. dokument jakości przyznawany jest indywidualnie dla każdego klocka hamulcowego i jest kosztownym procesem pod względem inwestycji ze strony producenta. Oczywiście przepisy zakładają pewien przedział, w jakim mogą mieścić się badane części. Stąd także dwa produkty spełniające w/w normy będą miały przeróżną jakość. Z myślą właśnie o tych nowych przepisach powstała producent ROADHOUSE a wysokie wyniki uzyskiwane podczas testów stawiają ją na równi z produktami OE. A jak to wygląda w praktyce?Otóż na rynku motoryzacyjnym pod tym względem panuje prawdziwa „wolna amerykanka” przepisy są jednak nikt ich nie egzekwuje. Poza cenionymi markami od lat obecnymi na rynku występuje cała gama brendów pochodzenia na ogół chińskiego. Klocki takie w głównej mierze nie noszą żadnych znaków certyfikacji albo mają podrobiony znak europejski E1 z jakimś ciągiem cyfr. Łatwo takie produkty rozpoznać gdyż takie same ciągi znaków można odczytać na zróżnicowanych klockach. Jest to niedopuszczalne, gdyż numer certyfikatu nadawany jest indywidualnie dla każdej części. Zwykle jednak z powodu niewiedzy klocki takie pakowane są w pudełka bez zabezpieczenia umożliwiającego stwierdzenie czy dokonano wcześniejszego otwarcia. Jest to błahostka, lecz ściśle określona poprzez przepisy....
  • Producent RoadHouse

 

 

Układ hamulcowy
5 (100%) 1 vote