R16

 

Aby poznać więcej szczegółów / wybrać parametry – przejdź do wybranego produktu.

 

 

 

Nowości:

Uniroyal Rainsport 3 205/55 R16 91 V 218,55 zł ZOBACZ Uniroyal RainSport 3 205/55R16 91V opona letnia osobowa wykorzystana w niej nowoczesna technika Skóry Rekina (SST) gwarantuje - dzięki strukturze minimalnych żeber - szybsze odprowadzenie wody, gwarantując nadzwyczajną ochronę przed aquaplaningiem. W adekwatny sposób łączy w sobie mocne strony asymetrycznego i kierunkowego wzoru bieżnika. znakomita ochrona przed aquaplaningiem; UFS (Ultimate Flow Structure):Zoptymalizowana struktura wzoru bieżnika gwarantująca prędkie odprowadzanie wody.SST (Shark Skin Technology):Tłumienie turbulencji wody na powierzchni kanału bieżnika. > wideo: "Zabezpieczenie przed aquaplaningiem" Krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni: Klasa hamowania A na mokrej nawierzchni Więcej krawędzi trzymających:Krawędzie trzymające powiększają przyczepność do powierzchni drogi.RTC (Rain Tire Compound):Lepsze przenoszenie sporych sił w czasie hamowania dzięki udoskonalonemu wypełnianiu przez mieszankę bieżnika porowatej struktury nawierzchni. > video: "Krótka droga hamowania" szczególnie dobra przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni w trakcie pokonywania zakrętów; FCC (Fast Curve Configuration): obszerna sztywność poprzeczna bloków barkowych bieżnika redukuje odkształcenia wpływając na lepsze przenoszenie sił bocznych.sprężyste w kierunku wzdłużnym bloki barkowe:spory odcisk bieżnika dzięki stosownemu dobraniu bloków barkowych do powierzchni drogi. > wideo: " bardzo dobra przyczepność na zakrętach" Niski poziom hałasu przez cały okres eksploatacji opony; GSC (Gentle Sound Configuration):Zredukowany poziom hałasu w całym zakresie częstotliwości i regularne zużycie. > video: "Niski poziom hałasu" Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody; Opracowaliśmy 'asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody', który łączy w sobie atuty koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby bieżnika ale nie posiada ich wad. ETYKIETY UE; Opony Uniroyal RainSport 3 mają klasę hamowania A na mokrej nawierzchni we wszystkich wymiarach. Wysoka przyczepność na mokrej nawierzchni ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego prowadzenia pojazdu. Ze względu na tę właściwość opony pozostały podzielone na klasy, od A do G (jednakże klasy D i G nie są obecnie użytkowane). Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i F może wynieść choćby 18 metrów. detalowe wartości etykiet dla wszystkich wymiarów można znaleźć tutaj: Wartości etykiet UE. RainSport 3 prawidłowo zamontowana na samochodzie: RainSport 3 jest oponą z asymetryczym bieżnikiem ze zoptymalizowanym przepływem wody, a nie oponą kierunkową! Przestrzegaj oznaczeń na ścianie bocznej opony w celu jej prawidłowego montażu: Aquaplaning - znaczny procent pustych przestrzeni; Odcisk bieżnika jest częścią opony będącą powierzchnią jej styku z nawierzchnią. Wielkość tej powierzchni zmienia się w zależności od szerokości opony. Dla opon UHP kształt odcisku wygląda przeważnie tak i jest wielkości rąk: pokaźny udział pustych przestrzeni w bieżniku ma kluczowe znaczenie dla wysokiej niepodatności opony na aquaplaning. Objętość pustych przestrzeni zależy od wielkości kanałów bieżnika.Funkcja podstawowa:większy procent pustych przestrzeni w bieżniku pozwala na odprowadzenie większej ilości wody, dzięki czemu zwiększa się oporność opony na zjawisko aquaplaningu. Obok szerokiego udziału pustych przestrzeni także sama struktura bieżnika ma wpływ na niepodatność na aquaplaning. Jej funkcją jest: skrócenie dystansu jaki woda musi pokonaćwiększa jej ilość mogła być odprowadzona spod czoła bieżnika dla poprawy oporności na aquaplaning. Dłuższe, ustawione pod ostrym kątem do kierunku jazdy kanały bieżnika są bardziej prawidłowe: Ponieważ odcisk opony UHP jest szeroki i niedługi, a kanały bieżnika w oponie RainSport 3 są długie i ustawione pod ostrym kątem do kierunku jazdy, to jedynie małe ich odcinki znajdują się w tym samym czasie w obszarze powierzchni styku opony z nawierzchnią. W związku z tym kierunek kanałów bieżnika nieistotne, ponieważ działają one mniej więcej tak samo jak typowe kanały obwodowe. Wygląd kilku ostatnich generacji 4-rowkowych opon asymetrycznych może sprawić,klienci będą sądzić, że częścią bieżnika odpowiedzialną za prowadzenie w RainSport 3 jest ta, która wygląda podobnie jak w charakterystycznej oponie asymetrycznej: Jednak takie myślenie jest błędne. Nowa zoptymalizowana struktura bieżnika umożliwia wykorzystanie jeszcze pokaźniejszych makro-bloków, które udoskonalają prowadzenie. Zatem zoptymalizowana struktura bieżnika w obszarze przepływu wody ma także wpływ na charakterystykę prowadzenia opony: Masz jakieś pytania? Zapytaj sprzedawcę Uniroyal o wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat bezpiecznej jazdy na mokrej nawierzchni i o nową oponę Uniroyal RainSport 3. wideo: Nowość, Uniroyal RainSport 3
  • Producent Uniroyal
  • Szerokość przekroju 205
  • Wysokość profilu 55
  • Średnica osadzenia R16
  • Indeks nośności 91
  • Indeks prędkości V
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 71
  • Efektywność paliwowa C
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni A
  • Mocne strony Array
Dunlop SP Sport BluResponse 205/60 R16 92 H 323 zł ZOBACZ mocne strony: Oszczędność paliwa.perfekcyjne trzymanie na mokrym.Komfort jazdy. Opis opony: PRZYCZEPNOŚĆ BEZ KOMPROMISÓW. O 2,8 metra krótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu ze przeciętnyą konkurencji.O 3 metry krótsza droga hamowania na suchej nawierzchni w porównaniu ze średnią konkurencji.O 30% pokaźniejsza oszczędność paliwa w porównaniu z poprzedniczką.Niski poziom hałasu. znakomite parametry na mokrej nawierzchni Opona Sport BluResponse gromadzi specjalną mieszankę polimerową, gwarantującą szczególnie korzystną przyczepność i prowadzenie na mokrej nawierzchni. Szerokie centralne rowki bieżnika prędko usuwają wodę spod czoła opony, redukując wystąpienie zjawiska aquaplaningu. Krótka droga hamowania Klocki bieżnika zezwalające na krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Zaprojektowane do prędkiej, aktywnej jazdy, te ponadto usztywnione bloki bieżnika zwiększają kontakt z nawierzchnią podczas hamowania. konstrukcja obniżająca zużycie paliwa Sport BluResponse cechuje się aerodynamicznym kształtem i specjalną mieszanką redukującą ilość wytworzonego ciepła, co pozwala ograniczyć opory toczenia o 30% w porównaniu z poprzedniczką. ETo przekłada się na oszczędność na kosztach paliwa rzędu 100 euro rocznie.Niski poziom hałasu Zamknięte rowki w barku opony odpowiadają za tłumienie emisji hałasu i redukcję odbieranego poziomu hałasu zewnętrznego.Oszczędność paliwa w oparciu o szacowane zmniejszenie zużycia paliwa o 5% w stosunku do przeciętnego rocznego przebiegu 14 000 km, w porównaniu z poprzednikiem, oponą SP FastResponse, przy średniej cenie za litr 1,59 € i zużyciu paliwa 9 litrów. Rzeczywiste wyniki mogą się różnić w zależności od – ale nie tylko – warunków drogowych i pogodowych, stylu jazdy, warunków zużycia, rozmiaru opon, ciśnienia w oponach i parametry pojazdu. Wartość bezołowiowego paliwa 1,59/l € w oparciu o średnie ceny paliwa z października 2012 r. We Francji. Źródło: Komisja Europejska. Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technika hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy dużych szybkościach.atuty perfekcyjna stabilność w trakcie szybkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie. Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Formuje on ochronną strefę buforową.zalety broni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik. Zmienna proporcja powierzchni płaskich i wypukłych. Asymetryczna budowa bieżnika ze różną proporcją obszarów płaskich i wypukłych sprawia, iż opona jest wyjątkowo wytrzymała na aquaplaning. Masywny zewnętrzny bark prędkie i pozbawione drgań odprowadzanie wody, a jednocześnie świetne utrzymanie na zakrętach.zalety Wysoka niepodatność na aquaplaning, ulepszony kontakt z jezdnią, obszerniejsza stabilność przy pokonywaniu zakrętów i precyzja sterowania. Asymetryczny wzór bieżnika. Asymetryczna kompozycja bieżnika powoduje, że opona ulepszone prowadzenie i pokaźniejszą odporność na aquaplaning. Ciągłe centralne żebro udoskonala stabilność i precyzję jazdy. Asymetryczne rozmieszczenie rowków poprawia przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Udoskonalone zachowanie w jeździe na wprost i na zakrętach, pokaźniejsza wytrzymałość na aquaplaning. Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji posiadają bardziej płaski profil bieżnika i o 4-8% obszerniejszy (zależnie od rozmiaru i rodzaju) obszar styku opony z nawierzchnią. Większa powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej danych z nawierzchni i zapewnia obszerniejszą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej skrupulatnie.zalety Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, perfekcyjna stabilność i precyzja w trakcie pokonywania zakrętów, najkorzystniejsza przyczepność na suchej nawierzchni. Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnych promieni, co zapewnia większą precyzję prowadzenia. Taka kompozycja powoduje niezwykle równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co pozwala na precyzyjniejsze i nowoczesne reagowanie.mocne strony istotnie udoskonalona kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszelkich warunkach, udoskonalone wyczucie drogi w trakcie jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach i pokaźniejsza kontrola przy pokonywaniu zakrętów.
  • Producent Dunlop
  • Szerokość przekroju 205
  • Wysokość profilu 60
  • Średnica osadzenia R16
  • Indeks nośności 92
  • Indeks prędkości H
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 67
  • Efektywność paliwowa B
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni A
  • Mocne strony Array
Goodyear Efficientgrip Performance 205/55 R16 91 V 249 zł ZOBACZ Opory toczenia: Opory toczenia to inaczej straty energii, które powstają gdy opona odkształca się podczas jazdy na skutek kontaktu z nawierzchnią. Im mniejszy opór toczenia, tym opona zużywa się wolniej, samochód spala mniej paliwa w trakcie jazdy a użytkowanie pojazdu jest bardziej naturalne i ekonomiczne. Opory toczenia na etykiecie oznaczone są logiem opony i dystrybutora paliwa a jego skala określona jest literami A-G, gdzie A to najniższe opory toczenia a G to najwyższe. Przyczepność na mokrej nawierzchni: Hamowanie auta na mokrej nawierzchni mierzone jest w metrach i mierzone jest od momentu rozpoczęcia hamowania do pełnego zatrzymania auta. Jest to kluczowy parametr dotyczący bezpieczeństwa jazdy. Przyczepność na mokrej nawierzchni na etykiecie oznaczona jest logiem opony i kropli deszczu. Jej skala określona jest literami A-G, gdzie A oznacza najlepszą przyczepność a G najgorszą. Zewnętrzny hałas opony: Hałas, który powstaje w trakcie jazdy, mierzony w decybelach, cichość opony ma obfity wpływ na ochronę środowiska a im cichsza opona tym bardziej naturalna. Oferowana opona jest nowa nigdy nie używana, oferowane opony są produkcji 2017/2018, oferowana cena jest zawsze ceną BRUTTO. Wszystkie opony zakupione w dzień roboczy do godziny 14:00 dostarczamy następnego dnia kurierem pod wskazany adres. Jesteśmy legalnie działającą firmą więc zgodnie z Państwa życzeniem na każdą sprzedaną oponę wystawiamy paragon fiskalny albo fakturę Vat. Wszystkie zakupione w naszym sklepie opony objęte są gwarancją 24miesiące od daty zakupu poświadczonego paragonem lub fakturą. Zdjęcia zamieszczonych opon są poglądowe i mogą sporadycznie odbiegać od rzeczywistości, w sytuacji wątpliwości prosimy o kontakt bezpośredni. Przeznaczenie: OSOBOWA parametry: Sezon: LETNIA Producent: GOODYEAR Klasa: PREMIUM Szerokość opony: 205 Profil opony: 55 Indeks prędkości: V-240KMH Opory toczenia: A Przyczepność na mokrej nawierzchni: C Średnica obręczy [cal]: R16 Poziom hałasu: 69 dB
  • Producent Goodyear
  • Szerokość przekroju 205
  • Wysokość profilu 55
  • Średnica osadzenia R16
  • Indeks nośności 91
  • Indeks prędkości V
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 68
  • Efektywność paliwowa B
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni A
  • Mocne strony Array
Dunlop SP Sport BluResponse 205/55 R16 91 V 242 zł ZOBACZ Dunlop Sp Sport BluResonse 205/55R16 91V opona letnia osobowa LRR VW etykieta ( B, A, 1), 68db ) DOT(2016) doskonała opona letnia, dająca satysfakcję z jazdy i zapewniająca najwyższe bezpieczeństwo! Najważniejsze mocne strony; nadzwyczajne atrybuty na mokrej nawierzchni; Opona Sport BluResponse gromadzi specjalną mieszankę polimerową, gwarantującą niezwykle dobrą przyczepność i prowadzenie na mokrej nawierzchni. Wielkie centralne rowki bieżnika momentalnie usuwają wodę spod czoła opony, redukując wystąpienie zjawiska aquaplaningu. Krótka droga hamowania; Klocki bieżnika zezwalające na krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Zaprojektowane do szybkiej, dynamicznej jazdy, te ponadto usztywnione bloki bieżnika powiększają kontakt z nawierzchnią w trakcie hamowania. budowa zmniejszająca zużycie paliwa; Sport BluResponse cechuje się aerodynamicznym kształtem i specjalną mieszanką redukującą ilość produkowanego ciepła, co pozwala zmniejszyć opory toczenia o 30% w porównaniu z poprzedniczką*. ETo przekłada się na oszczędność na kosztach paliwa rzędu 100 euro rocznie**. Niski poziom hałasu; Zamknięte rowki w barku opony odpowiadają za tłumienie emisji hałasu i redukcję odbieranego poziomu hałasu zewnętrznego. Technologie; Asymetryczny wzór bieżnika; Asymetryczna kompozycja bieżnika powoduje, że opona ulepszone prowadzenie i pokaźniejszą wytrzymałość na aquaplaning. Ciągłe centralne żebro polepsza stabilność i precyzję jazdy. Asymetryczne rozmieszczenie rowków polepsza przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. mocne strony; udoskonalone zachowanie w jeździe na wprost i na zakrętach, pokaźniejsza wytrzymałość na aquaplaning. Spłaszczony profil bieżnika; Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika i o 4-8% pokaźniejszy (zależnie od wymiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią. Pokaźniejsza powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej informacji z nawierzchni oraz zapewnia większą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej precyzyjnie. zalety; Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, genialna stabilność i precyzja podczas pokonywania zakrętów, najkorzystniejsza przyczepność na suchej nawierzchni. Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread); Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć zróżnicowanych promieni, co zapewnia pokaźniejszą precyzję prowadzenia. Taka konstrukcja powoduje szczególnie równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co umożliwia skrupulatniejsze i innowacyjne reagowanie. mocne strony; wyraźnie ulepszona kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszelkich warunkach, lepsze wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach, a także większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów. Specjalny system osadzania obręczy; Wzmacnia połączenie opony z felgą, powiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to poprawia kontrolę nad pojazdem i zapewnia nad wyraz dużo danych o drodze.. atuty; udoskonalone czucie drogi, pokaźniejsza stabilność i precyzja jazdy. Zmienna proporcja powierzchni płaskich i wypukłych; Asymetryczna kompozycja bieżnika ze rozmaitą proporcją obszarów płaskich i wypukłych sprawia, iż opona jest wyjątkowo oporna na aquaplaning. Masywny zewnętrzny bark prędkie i pozbawione drgań odprowadzanie wody, a równocześnie wyśmienite utrzymanie na zakrętach. mocne strony; Wysoka oporność na aquaplaning; udoskonalony kontakt z jezdnią; obszerniejsza stabilność przy pokonywaniu zakrętów i precyzja sterowania. Ochraniacz Felgi (MFS); System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Tworzy on ochronną strefę buforową. atuty; chroni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik. Bezszwowa opaska nylonowa (JLB); technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy sporych szybkościach. mocne strony; perfekcyjna stabilność w trakcie prędkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.
  • Producent Dunlop
  • Szerokość przekroju 205
  • Wysokość profilu 55
  • Średnica osadzenia R16
  • Indeks nośności 91
  • Indeks prędkości V
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 68
  • Efektywność paliwowa B
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni A
  • Mocne strony Array
Dunlop SP Sport Maxx RT 205/55 R16 91 Y 252 zł ZOBACZ Dunlop Sport Maxx RT mocne strony: nadzwyczajnie trzymanie na mokrymKrótka droga hamowaniagenialna do jazdy sportowej Opis opony: Pewna intensywna jazda dzięki przyczepności i wydajności hamowania na wyczynowym poziomie wyjątkowa przyczepność na mokrej i suchej nawierzchniLepsza kontrola na zakrętachKrótsza droga hamowania przy obszernych prędkościachkonstrukcja gwarantująca oszczędność paliwa nieprzeciętna przyczepność Opona Sport Maxx RT gwarantuje idealną przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach dzięki adaptacyjnej mieszance. Polimery opracowane na zapotrzebowania sportów motorowych adaptują się do nawierzchni drogi, maksymalizując kontakt z jezdnią i rozszerzając przyczepność.Lepsza kontrola na zakrętach Ciesz się zrównoważoną jazdą przy sporych prędkościach z płynnymi przejściami z prostych na łuki. Masywne zewnętrzne barki rozszerzają stabilność i kontrolę podczas pokonywania zakrętów.Krótsza droga hamowania przy wysokich szybkościach postępowe bloki bieżnika Short Braking producenta Dunlop pomagają w uzyskiwaniu krótszej drogi hamowania w sytuacji jazdy z obfitymi prędkościami. Zaprojektowane do szybkiej, energicznej jazdy, te dodatkowo usztywnione bloki bieżnika zwiększają kontakt z nawierzchnią podczas hamowania. Aerodynamiczny zarysOpona Sport Maxx RT posiada lekką konstrukcję zniżającą opory toczenia, co zniża zużycie paliwa i emisję CO2. Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, zwiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to udoskonala kontrolę nad pojazdem i zapewnia szczególnie dużo danych o drodze.. Ulepszone czucie drogi, pokaźniejsza stabilność i precyzja jazdy. Adaptacyjna mieszanka. Mieszanka która posiada polimery srosowane w oponach wyścigowych, umożliwiające adaptację opony do nawierzchni drogi. Zwiększenie powierzchni kontaktu opony z podłożem na poziomie mikro ulepsza ogólną przyczepność.zalety świetna przyczepność i sprawność hamowania Klocki wspomagające hamowanie Klocki bieżnika o podwyższonej sztywności zachowują swój zarys w trakcie energicznego hamowania. Wzmocniona sztywność pozwala utrzymać stosowny kontakt opony z nawierzchnią przy hamowaniu z sporej prędkości.mocne strony Krótsza droga hamowania, bardzo przy wysokich prędkościach. Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, zagwarantuje szczególnie prawidłową przyczepność nad wyraz na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.mocne strony nadzwyczajne hamowanie i przyspieszanie, spora przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia. Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy pokaźnych prędkościach.mocne strony nadzwyczajna stabilność podczas szybkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie. Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Formuje on ochronną strefę buforową.atuty chroni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik. Asymetryczny wzór bieżnika. Asymetryczna konstrukcja bieżnika powoduje, że opona lepsze prowadzenie i pokaźniejszą odporność na aquaplaning. Ciągłe centralne żebro poprawia stabilność i precyzję jazdy. Asymetryczne rozmieszczenie rowków udoskonala przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Ulepszone zachowanie w jeździe na wprost i na zakrętach, obszerniejsza odporność na aquaplaning. Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% większy (zależnie od wymiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią. Większa powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej informacji z nawierzchni, a także zagwarantuje pokaźniejszą stabilność, dzięki temu opony reagują szybciej i bardziej skrupulatnie.atuty Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, znakomita stabilność i precyzja w trakcie pokonywania zakrętów, najkorzystniejsza przyczepność na suchej nawierzchni. Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnorodnych promieni, co zagwarantuje pokaźniejszą precyzję prowadzenia. Taka konstrukcja powoduje niezwykle równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co umożliwia dokładniejsze i postępowe reagowanie.zalety widocznie lepsza kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, lepsze wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach oraz większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów. Podwójna mieszanka krzemionki. Ta mieszanka udoskonala zachowanie opony w trakcie przyspieszania i rozszerza jej odporność na zużycie eksploatacyjne.zalety nadzwyczajne hamowanie i przyspieszanie, idealne prowadzenie pojazdu w letnich i jesiennych warunkach pogodowych, dobra przyczepność, wytrzymałość na zużycie.
  • Producent Dunlop
  • Szerokość przekroju 205
  • Wysokość profilu 55
  • Średnica osadzenia R16
  • Indeks nośności 91
  • Indeks prędkości Y
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 67
  • Efektywność paliwowa E
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni B
  • Mocne strony Array
Continental ContiPremiumContact 5 205/55 R16 91 V 295 zł ZOBACZ Continental ContiPremiumContact 5 205/55R16 91V opona letnia osobowa etykieta; ( C, A, 2)), 71dB ) Najnowsza opona ContiPremiumContact 5 zwyciężyła w pierwszym tegorocznym rankingu letnich opon. W trakcie testu przeprowadzonego poprzez magazyn ACE Lenkrad, opona okazała się niezrównana spośród 14 innych modeli opon letnich w wymiarze 205/55 R 16. Continental, który od lat jest liderem rankingów opon letnich po raz kolejny dowiódł,stworzony przez niego bieżnik ContiPremiumContact 5 to towar najwyższej klasy. O sukcesie opony zdecydowały najwyższe noty uzyskane za hamowanie i prowadzenie na mokrej nawierzchni oraz jej doskonała przyczepność w trakcie pokonywania śliskich zakrętów. ContiPremiumContact 5 osiągnął na dodatek najkrótszą drogę hamowania na suchych nawierzchniach. " niespotykana w warunkach zmiennych temperatur " Krótka droga hamowania na suchych i mokrych nawierzchniach; Nowo opracowane krawędzie 3D uniemożliwiają podwijaniu się i deformacji bloków bieżnika w trakcie hamowania, gwarantując równomierny rozkład sił. Dodatkowo na mokrych nawierzchniach krawędzie bloków przecinają warstwę wody dając efekt wycieraczki. Skutkuje to jeszcze krótszymi drogami hamowania na suchych, a w szczególności na mokrych nawierzchniach. genialna przyczepność i trafne prowadzenie w każdej sytuacji; Zoptymalizowane komputerowo makro bloki maksymalizują powierzchnię przylegania opony w momencie występowania obfitych sił bocznych i podczas hamowania. Na dodatek, istotnie udoskonaloną stabilność jazdy – dla rewelacyjnego prowadzenia i niesamowitej przyczepności, nawet w arcytrudnych sytuacjach. wygodna jazda i niższe opory toczenia; Połączenie rozciągliwego barku i wzmocnionej stopki opony zagwarantuje optymalną sprężystość i pokaźniejszą stabilność ściany bocznej. Skutkuje to zauważalną poprawą komfortu jazdy, wyśmienitym prowadzeniem i niższym oporem toczenia.
  • Producent Continental
  • Szerokość przekroju 205
  • Wysokość profilu 55
  • Średnica osadzenia R16
  • Indeks nośności 91
  • Indeks prędkości V
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 71
  • Efektywność paliwowa C
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni A
  • Mocne strony Array
Goodyear Efficientgrip Performance 205/55 R16 91 H 286 zł ZOBACZ Goodyear EfficientGrip Performance 205/55R16 91H opona letnia osobowa etykieta ( B, A, 1), 68dB ) Opona zapewniająca ulepszoną przyczepność i krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Najważniejsze atuty; Ocena A w kategorii "Przyczepności na mokrej nawierzchni" Ocena A1 - najwyższa ocena realna do uzyskania w ramach klasyfikacji UE w odniesieniu do przyczepności na mokrej nawierzchni. Pewna jazda dzięki krótszej drodze hamowania; technologia ActiveBraking ulepszony kontakt opony z podłożem, umożliwiając skrócenie drogi hamowania — choćby o dwa metry (8%) na mokrej2 i o 3% na suchej nawierzchni3. udoskonalone hamowanie na mokrej nawierzchni i niższe opory toczenia; technika WearControl zagwarantuje słuszną równowagę pomiędzy przyczepnością na mokrej nawierzchni a niskimi oporami toczenia, wydłużając czas eksploatacji opony. Mniejsze zużycie paliwa; Przy produkcji nowej mieszanki gumowej korzystamy z technice FuelSaving, żeby zapewnić ograniczenie strat energii opony. Opory toczenia mniejsze o 18%4 oznaczają mniejsze zużycie paliwa i oszczędność dla użytkownika. 1* Ocena A w kategorii "Przyczepności na mokrej nawierzchni" w odniesieniu do większości rozmiarów opon zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 1222/2009 — oceny dla wybranych rozmiarów opon mogą się różnić. 2 W porównaniu ze średnią drogą hamowania opon oferowanych poprzez czterech głównych przedstawicieli konkurencji (wysoki współczynnik μ; hamowanie na nad wyraz mokrej nawierzchni z prędkości 80 do 20 km/h). Test wyprodukowany we wrześniu 2012 r. Przez organizację TÜV SÜD Automotive na zlecenie marki Goodyear Dunlop. Wymiar opony: 205/55 R16 91V; auto testowe: VW Golf; miejsce przeprowadzenia testów: Mireval (FR), Papenburg (D) i Garching (D); raport nr 76249743 3 W porównaniu ze średnią drogą hamowania opon oferowanych poprzez czterech głównych przedstawicieli konkurencji (hamowanie na suchej nawierzchni z szybkości 100 do 0 km/h). 4 W porównaniu z Goodyear EfficientGrip.
  • Producent Goodyear
  • Szerokość przekroju 205
  • Wysokość profilu 55
  • Średnica osadzenia R16
  • Indeks nośności 91
  • Indeks prędkości H
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 68
  • Efektywność paliwowa B
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni A
  • Mocne strony Array
Michelin Energy Saver 205/55 R16 91 H 371,25 zł ZOBACZ Gwarancja oszczędności paliwa i pokaźniejszego bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni dzięki dodatkowi stuprocentowej krzemionki nowej genaracji. W 1992 r. Michelin wprowadził na rynek pierwszą generację „zielonych” opon, których niższe opory toczenia pozwalały na zmniejszenie zużycia paliwa poprzez pojazd. Innowacja była osiągalna dzięki częściowemu zastąpieniu sadzy krzemionką. W nowej generacji MICHELIN Energy Saver sadza pozostała prawie całkowcie wyeliminowana i zastapiona krzemionką nowej generacji.większe bezpieczeństwo na każdym kilometrze mokrej nawierzchni dzięki mieszance Durable Security Compound (DSC). Mieszanka Durable Security Compound, będąca nowym komponentem bieżnika, nie zawiera olejów wysokoaromatycznych (zgodnie z dyrektywą UE obowiązującą od 1 stycznia 2010 r.). Mieszanka poprawia hamowanie na mokrej nawierzchni zarówno opon nowych, jak i będących w eksploatacji. Aby zagwarantować efektywne hamowanie, mieszanka Durable Security Compound stabilizuje sztywność bieżnika poprzez cały okres eksploatacji opony (patent Michelin).znakomity przebieg dzięki wyjątkowemu procesowi produkcji Michelin. wyjątkowy proces Michelin umożliwia połączenie wszystkich komponentów w bieżniku, świetną kontrolę nad jednorodnością mieszanki i reakcji na poziomie cząsteczek pomiędzy najróżniejszymi składnikami bieżnika. Zachowanie gumy bieżnika jest w istocie wyjątkowo potężnie uzależnione od jakości połączeń międzycząsteczkowych 14 części mieszanki gumy (m.in. Elastomerów, siarki, antyoksydantów czy krzemionki). Efekt działania 100% krzemionki i DSC jest silniejszy niżeli podobny proces innych producentów opon.
  • Producent Michelin
  • Szerokość przekroju 205
  • Wysokość profilu 55
  • Średnica osadzenia R16
  • Indeks nośności 91
  • Indeks prędkości H
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 70
  • Efektywność paliwowa B
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni B
  • Mocne strony Array
Uniroyal Rainexpert 3 215/60 R16 99 H 365 zł ZOBACZ Uniroyal RainExpert 3 215/60R16 99H opona letnia osobowa etykieta; ( C, A, 2)), 70dB) " Czarny rekin " tak nazwano nowy bieżnik opony Uniroyal RainExpert 3. Użyta w niej innowacyjna technologia Skóry Rekina (SST) zagwarantuje - dzięki strukturze śladowych żeber - szybsze odprowadzenie wody, gwarantując perfekcyjną ochronę przed aquaplaningiem. W optymalny sposób łączy w sobie mocne strony asymetrycznego i kierunkowego wzoru bieżnika. Wyśmienita ochrona przed aquaplaningiem. Krótka droga hamowania. Bardzo dobra przyczepność na zakrętach. Niski poziom hałasu przez cały okres eksploatacji opony. "Komfort i bezpieczeństwo w każdym calu" rewelacyjna ochrona przed aquaplaningiem i wysoki komfort jazdy. idealna oporność na aquaplaning.Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.Niskie opory toczenia na każdym rodzaju nawierzchni. wyśmienita niepodatność na aquaplaning. Nowa opona Uniroyal RainExpert 3 została wyposażona w bieżnik o strukturze wzorowanej na skórze rekina. Ten specjalny wariant bieżnika minimalizuje turbulencje wody i szybciej odprowadza ją z powierzchni opony. Oznacza to najwyższy poziom ochrony przed aquaplaningiem. Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. użycie licznych krawędzi tnących bieżnika gwarantuje genialna przyczepność.w efekcie skraca się droga hamowania równocześnie na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Niskie opory toczenia na każdym typu nawierzchni. Bieżnik opony Uniroyal RainExpert 3 zagwarantuje trafne atrybuty w kontakcie z nawierzchnią, ograniczając straty energii powodowane tarciem.konsekwencją są niższe opory toczenia na każdej nawierzchni i wydłużone przebiegi. Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody. Opracowaliśmy „asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody", który łączy w sobie zalety koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby, ale nie posiada ich wad! Bionika: najnowsze technologie uczą się od natury. W celu zmniejszenia oporów przepływu wody, a tym samym poprawy sprawności opony RainExpert 3, przyjrzeliśmy się bliżej strukturze powierzchni skóry rekina. Funkcjonalność: Przepływ wody po przygładzonej powierzchni powoduje turbulencję. Turbulencja wody za każdym razem rozszerza opory przepływu. Dzięki zaimplementowaniu struktury skóry rekina uzyskano przepływ wody prawie bez turbulencji. użycie: W oponie RainExpert 3 struktura skóry rekina pozostała użyta w kanałach obwodowych bieżnika: Korzyści: W oponie RainExpert 3 wykorzystaliśmy efekt skóry rekina w celu szybszego usuwania wody z kanałów bieżnika dzięki obniżeniu jej turbulencji. RainExpert 3 zamontowana poprawnie na samochodzie: Opona RainExpert 3 wyekwipowana jest w zoptymalizowany pod katem odprowadzania wody asymetryczny wzór bieżnika, który różni się od wzoru kierunkowego.podczas montażu opony na feldze należy zwrócić uwagę na oznaczenia na ścianie bocznej opony: Outside ( na zewnątrz kola ) Inside ( do wewnątrz koła ) Aquaplaning - puste przestrzenie Powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią to jedyny składnik łączący samochód z drogą. Wielkość powierzchni styku różni się kształtem w zależności od wielkości opony. Przy oponach do samochodów kompaktowych – ślad pozostawiany poprzez oponę – wygląda mniej więcej tak i jest w rozmiarze dłoni. Najważniejszym czynnikiem w ochronie przed aquaplaningiem są wolne przestrzenie w styku z nawierzchnią, które pozwalają odprowadzać wodę. Ilość pustych przestrzeni uzależniona jest jedynie od wymiaru rowków bieżnika. Zasada funkcjonowania wolnych przestrzeni: Im większa liczba wolnych przestrzeni, tym więcej wody może zostać odprowadzone, a ochrona przed aquaplaningiem jest sprawniejsza. Poza wolnymi przestrzeniami, struktura bieżnika ma stanowczy wpływ na efektywność ochrony przed aquaplaningiem. Podstawowa zasada funkcjonalności: im krótsza jest droga którą musi przebyć woda w celu jej usunięcia, tym skuteczniejsza jest ochrona przed aquaplaningiem. Dłuższe i bardziej strome rowki są skuteczniejsze: Długie i strome rowki bieżnika umieszczone na zewnętrznym barku opony RainExpert 3 gwarantują odprowadzanie wody do barku jak ponadto do wielkiego hydrodynamicznego, asymetrycznego rowka znajdującego się w środkowej części opony. równocześnie kierunek rotacji opony RainExpert 3 nie wpływa na produktywność aquaplaningu.
  • Producent Uniroyal
  • Szerokość przekroju 215
  • Wysokość profilu 60
  • Średnica osadzenia R16
  • Indeks nośności 99
  • Indeks prędkości H
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 72
  • Efektywność paliwowa C
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni A
  • Mocne strony Array

 

 

R16
5 (100%) 1 vote