R14

 

Aby poznać więcej szczegółów / wybrać parametry – przejdź do wybranego produktu.

 

 

 

Nowości:

Continental ContiPremiumContact 5 175/65 R14 82 T 201 zł ZOBACZ tworzona do samochodów klasy średniej i luksusowych.perfekcyjna przyczepność i słuszne prowadzenie w każdej sytuacjiKrótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni komfortowa jazda i niższe opory toczenia Producentem i gwarantem jakości opon jest producent: ContinentalGrupa Continental pozostała założona w roku 1871 w Hanowerze w Niemczech. Obecnie zajmuje czwarte miejsce w światowym rankingu producentów opon, mając około 6% udziałów w rynku.Grupa Continental obecna jest na całym świecie. Jej obroty w roku 2008 osiągnęły poziom 6,5 miliarda euro, a wynik finansowy netto wyniósł 656 milionów euro.Continental ma konkretną pozycję na rynku europejskim, jeśli chodzi o produkcję opon do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Zadowala się renomą ze względu na gamy opon zimowych i wysoką jakość swych produktów.Niemiecka grupa posiada 26 zakładów. Na koniec roku 2008 zatrudniała ponad 56 000 pracowników w 14 krajach.Wśród innowacji, które przyniosły rozgłos marce, można wymienić opnę M+S („mud + snow", błoto i śnieg) i oponę o ultrawysokich osiągach ContiSportContact Vmax, pierwszą oponę homologowaną do szybkości przekraczających 360 km/h.W roku 2008 grupa Continental przeznaczyła 222 miliony euro na badania naukowe i rozwój, co stanowiło 3,4% jej obrotów.Pozostałe linie towarów Continental to opony do motocykli, samochodów ciężarowych, sprzętów budowlanych i rolniczych oraz rowerów.Oprócz opon Continental produkuje inne części montowane w samochodach nowych, plasując się w tej branży na piątym miejscu w rankingu światowym....
  • Producent Continental
  • Szerokość przekroju 175
  • Wysokość profilu 65
  • Średnica osadzenia R14
  • Indeks nośności 82
  • Indeks prędkości T
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 70
  • Efektywność paliwowa C
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni A
  • Mocne strony Array
Continental ContiPremiumContact 2E 175/65 R14 82 T 280 zł ZOBACZ ContiPremiumContactTM 2 - do samochodów klasy przeciętnej i wyższej Opona ContiPremiumContactTM 2 prekursorskie rowki 3-D. Progresywna technika bieżnika gwarantuje skróconą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Dzięki rowkom 3-D, woda jest odprowadzana bardziej sprawnie, gwarantując nieprzeciętną ochronę przed aquaplaningiem. technologia 3-D gwarantuje także ulepszoną stabilność opony. ContiPremiumContact 2TM jest mniej podatna na odkształcenia, co ulepsza kierowalność samochodu. Szczegóły technologiczne: innowacyjne rowki 3-D:Cechą szczególną ContiPremiumContactTM 2 są oryginalne rowki 3-D, które skracają drogę hamowania na mokrej i suchej drodze oraz trafną ochronę przed aquaplaningiem.Specjalny kształt rowków 3-D lepszą ochronę przed aquaplaningiem.Lepsze prowadzenie dzięki asymetrycznej rzeźbie bieżnika. zalety: nowoczesna technika trójwymiarowych rowków bieżnika zagwarantuje krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchniZoptymalizowany kontur opony powiększa wytrzymałość na aquaplaningNowa mieszanka bieżnika zapewniająca perfekcyjną przyczepność przy jednoczesnym zachowaniu długiej żywotności oponyrozszerzona precyzja kierowania i stabilność jazdyObniżony poziom szumów toczeniaContiPremiumContact 2 - opona bezpieczna i komfortowa
  • Producent Continental
  • Szerokość przekroju 175
  • Wysokość profilu 65
  • Średnica osadzenia R14
  • Indeks nośności 82
  • Indeks prędkości T
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 70
  • Efektywność paliwowa E
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni C
  • Mocne strony Array
Continental ContiPremiumContact 2 165/70 R14 81 T 200,17 zł ZOBACZ ContiPremiumContact™ 2 - do samochodów klasy średniej i wyższej Opona ContiPremiumContact™ 2 pionierskie rowki 3-D. Postępowa technika bieżnika gwarantuje skróconą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Dzięki rowkom 3-D, woda jest odprowadzana bardziej efektywnie, gwarantując idealną ochronę przed aquaplaningiem. Technologia 3-D zagwarantuje także ulepszoną stabilność opony. ContiPremiumContact 2™ jest mniej podatna na odkształcenia, co polepsza kierowalność samochodu. szczegóły technologiczne: innowacyjne rowki 3-D:Cechą szczególną ContiPremiumContactTM 2 są oryginalne rowki 3-D, które skracają drogę hamowania na mokrej i suchej drodze oraz adekwatną ochronę przed aquaplaningiem.Specjalny kształt rowków 3-D ulepszoną ochronę przed aquaplaningiem.Lepsze prowadzenie dzięki asymetrycznej rzeźbie bieżnika. zalety: innowacyjna technika trójwymiarowych rowków bieżnika zagwarantuje krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Zoptymalizowany kontur opony rozszerza niepodatność na aquaplaning. Nowa mieszanka bieżnika zapewniająca doskonałą przyczepność przy jednoczesnym zachowaniu długiej żywotności opony. Zwiększona precyzja kierowania i stabilność jazdy. Obniżony poziom szumów toczenia. ContiPremiumContact 2 - opona bezpieczna i komfortowa. Do samochodów klasy przeciętnej i ekskluzywnych. Producent Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o trafnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Genialne osiągi w dziedzinie hamowania jednocześnie na suchej jak i mokrej nawierzchni. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony wykorzystane m. In. W modelach: Audi A1/A6, BMW Series 3/5, Nissan Qashqai i VW Passat.
  • Producent Continental
  • Szerokość przekroju 165
  • Wysokość profilu 70
  • Średnica osadzenia R14
  • Indeks nośności 81
  • Indeks prędkości T
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 70
  • Efektywność paliwowa C
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni B
  • Mocne strony Array
Continental ContiEcoContact 5 165/65 R14 79 T 186,19 zł ZOBACZ Bezpieczna i przyjazna dla środowiska: ContiEcoContact 5 Połączenie niedługiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 likwiduje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technologicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich części składowych opony. Pionierski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.Opór toczenia jest skutkiem odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt pomiędzy oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Użyta mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony zwiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika ulepsza charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszystkich korzyści powoduje, iż nowa opona Continental odznacza się lepszymi osiągami i bardziej zrównoważoną charakterystyką prowadzenia. szczegóły techniczne Bezpieczna i przychylna dla środowiska.Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.Połączenie wielu innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, że nowa opona letnia ContiEcoContact 5 oferuje użytkownikom stanowczo niski opór toczenia oraz bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, iż dalszy postęp w branży oponiarskiej jest realny - pod warunkiem, że wszystkie elementy opony są skrupulatnie dobrane do wyodrębnionego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność surowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co głównie negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla firmy Continental byli zdeterminowani aby rozwiązać ten problem. Dlatego też w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która obniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model pionierskich łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Ogranicza on wewnętrzny ruch chemicznych części mieszanki a przez to zwiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki temu udało się pokaźnie ograniczyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem organicznej opony.trafne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniachWzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. Żeby to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi momentalnie usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i powodują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.Mniejsza utrata energii przy korzystnej charakterystyce prowadzenia. Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, aby poziom bezpieczeństwa - mający widoczne znaczenie dla szybkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki wyprodukowany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i ograniczającego deformację w obrębie stopki. Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości zastosowanego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki temu masy opony. Skutkiem tych działań jest powstanie nowatorskiej konstrukcji, w której poszczególne części znakomicie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej sprężysta w części ściany bocznej, nie marnotrawiąc przy tym korzystnej charakterystyki prowadzenia.atuty Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwaKrótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrymadekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach wykonana do samochodów klasy średniej i kompaktowych. znakomita do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Marka Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o słusznych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają zniżyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony zastosowane m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.
  • Producent Continental
  • Szerokość przekroju 165
  • Wysokość profilu 65
  • Średnica osadzenia R14
  • Indeks nośności 79
  • Indeks prędkości T
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 70
  • Efektywność paliwowa C
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni B
  • Mocne strony Array
Continental ContiPremiumContact 2 175/65 R14 82 T 233 zł ZOBACZ ContiPremiumContact™ 2 - do samochodów klasy przeciętnej i wyższej Opona ContiPremiumContact™ 2 prekursorskie rowki 3-D. Nowoczesna technologia bieżnika zagwarantuje skróconą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Dzięki rowkom 3-D, woda jest odprowadzana bardziej efektywnie, gwarantując rewelacyjną ochronę przed aquaplaningiem. Technika 3-D zapewnia także lepszą stabilność opony. ContiPremiumContact 2™ jest mniej podatna na odkształcenia, co ulepsza kierowalność samochodu. detaly technologiczne: postępowe rowki 3-D:Cechą szczególną ContiPremiumContactTM 2 są unikalne rowki 3-D, które skracają drogę hamowania na mokrej i suchej drodze i trafną ochronę przed aquaplaningiem.Specjalny zarys rowków 3-D udoskonaloną ochronę przed aquaplaningiem.Lepsze prowadzenie dzięki asymetrycznej rzeźbie bieżnika. zalety: innowacyjna technologia trójwymiarowych rowków bieżnika zagwarantuje krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Zoptymalizowany kontur opony rozszerza wytrzymałość na aquaplaning. Nowa mieszanka bieżnika gwarantująca świetną przyczepność przy jednoczesnym zachowaniu długiej żywotności opony. Rozszerzona precyzja kierowania i stabilność jazdy. Obniżony poziom szumów toczenia. ContiPremiumContact 2 - opona bezpieczna i komfortowa. Do samochodów klasy średniej i wytwornych. Producent Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o adekwatnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Nadzwyczajne osiągi w dziedzinie hamowania równocześnie na suchej jak i mokrej nawierzchni. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony wykorzystane m. In. W modelach: Audi A1/A6, BMW Series 3/5, Nissan Qashqai i VW Passat.
  • Producent Continental
  • Szerokość przekroju 175
  • Wysokość profilu 65
  • Średnica osadzenia R14
  • Indeks nośności 82
  • Indeks prędkości T
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 70
  • Efektywność paliwowa E
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni C
  • Mocne strony Array
Nokian I3 165/65 R14 79 T 158 zł ZOBACZ Najwyższa jakość prowadzeniaUtrzymuje dobrą przyczepność w niskich temperaturach i na deszczu.rewelacyjne właściwości odprowadzania wody.Niskie opory toczenia i zmniejszone zużycie paliwa.Charakterystyka najwyższej jakości prowadzeniaOpona Nokian i3 ma liczne innowacje i właściwości, które sprawdziły się jako świetne rozwiązania w najwyższej klasy oponach UHP (Ultra High Performance) wykonanych do maksymalnie wysokich szybkości.Nokian i3 jest oponą o asymetrycznym bieżniku, co oznacza, iż krawędź wewnętrzna i zewnętrzna opony różnią się od siebie. Cecha ta jest coraz częściej spotykana w bieżnikach opon UHP. Niesprężyste krawędzie zewnętrzne oraz wielkie rowki na krawędzi wewnętrznej sprawiają, że opona lepiej się prowadzi. Jednocześnie pokaźnie polepsza się stabilność jazdy.Pionier w bezpieczeństwie i wytrzymałościOpona Nokian i3 utrzymuje prawidłową przyczepność w warunkach chłodnych i deszczowych. Specjalny skład mieszanki gumowej z dodatkiem krzemionki (Nokian cool silica) dostosowany jest do warunków skandynawskich. Opona utrzymuje swoją przyczepność w zimne wiosenne poranki i w chłodne dni wczesnej jesieni, choćby wówczas, gdy temperatury spadają poniżej -10+#730,C.Opona ma trzy charakterystyczne wyżłobienia i otwarte nacięcia boczne, które genialnie odprowadzają wodę spod opony.Wzór bieżnika zoptymalizowany pod kątem cechy akustycznych i pułapki dźwiękowe zastosowane w rowkach wzdłużnych bieżnika redukują hałas opony.organiczną naturę opony Nokian i3 widać niezwykle w dwóch cechach. Podobnie jak w innych oponach Nokian, w procesie produkcji nie wykorzystuje się żadnych olejów wysokoaromatycznych. Na dodatek, niskie opory toczenia powodując mniejsze zużycie paliwa pozwalają jednocześnie na bardziej ekonomiczną jazdę.
  • Producent Nokian
  • Szerokość przekroju 165
  • Wysokość profilu 65
  • Średnica osadzenia R14
  • Indeks nośności 79
  • Indeks prędkości T
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 71
  • Efektywność paliwowa F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni E
Continental ContiPremiumContact 5 165/70 R14 81 T 215 zł ZOBACZ produkowana do samochodów klasy średniej i luksusowych.perfekcyjna przyczepność i adekwatne prowadzenie w każdej sytuacjiKrótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni komfortowa jazda i niższe opory toczenia Producentem i gwarantem jakości opon jest firma: ContinentalGrupa Continental pozostała założona w roku 1871 w Hanowerze w Niemczech. Obecnie zajmuje czwarte miejsce w światowym rankingu producentów opon, mając około 6% udziałów w rynku.Grupa Continental obecna jest na całym świecie. Jej obroty w roku 2008 osiągnęły poziom 6,5 miliarda euro, a wynik finansowy netto wyniósł 656 milionów euro.Continental ma konkretną pozycję na rynku europejskim, jeśli chodzi o produkcję opon do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Raduje się renomą ze względu na gamy opon zimowych i wysoką jakość swych produktów.Niemiecka grupa ma 26 zakładów. Na koniec roku 2008 zatrudniała ponad 56 000 pracowników w 14 krajach.Wśród innowacji, które przyniosły rozgłos marce, można wymienić opnę M+S („mud + snow", błoto i śnieg) i oponę o ultrawysokich osiągach ContiSportContact Vmax, pierwszą oponę homologowaną do szybkości przekraczających 360 km/h.W roku 2008 grupa Continental przeznaczyła 222 miliony euro na badania naukowe i rozwój, co stanowiło 3,4% jej obrotów.Pozostałe linie produktów Continental to opony do motocykli, samochodów ciężarowych, urządzeń budowlanych i rolniczych i rowerów.Oprócz opon Continental produkuje inne elementy montowane w samochodach nowych, plasując się w tej branży na piątym miejscu w rankingu światowym....
  • Producent Continental
  • Szerokość przekroju 165
  • Wysokość profilu 70
  • Średnica osadzenia R14
  • Indeks nośności 81
  • Indeks prędkości T
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 70
  • Efektywność paliwowa E
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni A
  • Mocne strony Array
Bridgestone Ecopia EP150 165/65 R14 79 S 196,60 zł ZOBACZ Bridgestone – największy firma wyrobów gumowych i opon na świecie. Producent została założona w 1931 roku przez Shōjirō Ishibashiego w mieście Kurume w Japonii. Nazwa Bridgestone pochodzi z dosłownego tłumaczenia z języka japońskiego na angielski nazwiska założyciela, a następnie przestawienia i połączenia wyrazów. Nazwisko Ishibashi oznacza stone bridge (kamienny most) co po przestawieniu i połączeniu daje nazwę producenta. Bridgestone jest największym producentem opon na świecie. Zajmuje trzecie miejsce wśród przedsiębiorstw na rynku Ameryki Północnej, przegrywając tylko z pozostałą pierwszą dwójką z "szerokiej Trójcy" producentów ogumienia, tj.: Michelin i Goodyear Tire and Rubber Company. firmy opon wytwarzane poprzez koncern Bridgestone: Bridgestone, Firestone, Dayton, Seiberling, Road King, Gillette, Peerless, FireStop. Oprócz opon Bridgestone produkuje: części samochodowe (koła gumowe, komponenty tłumiące hałas, amortyzatory), przemysłowe wyroby gumowe (pasy transmisyjne, bębny gumowe, odbijacze portowe, pokrycia dachowe, izolacje), produkty chemiczne (pianki i materiały budowlane), artykuły sportowe (rowery, piłki i kije golfowe, piłki tenisowe, deski surfingowe, buty) (wyroby te stanowią około 20 procent sprzedaży przedsiębiorstwa). Koncern posiada 59 fabryk ogumienia. Europejska centrala Bridgestone funkcjonuje od roku 1990, koordynując pracę 20 firm handlowych, 2 wyłącznych dystrybutorów, 8 fabryk i Centrum technologicznego w Rzymie i Europejskiego Toru Testowego.
  • Producent Bridgestone
  • Szerokość przekroju 165
  • Wysokość profilu 65
  • Średnica osadzenia R14
  • Indeks nośności 79
  • Indeks prędkości S
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 70
  • Efektywność paliwowa C
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni C
  • Mocne strony Array
Matador MP16 175/65 R14 82 T 182 zł ZOBACZ Matador Stella 2 to opona z asymetrycznym bieżnikiem o ponadczasowym wzorze, który uwzględnia najnowsze trendy i wiedzę w zakresie projektowania opon. W porównaniu z poprzednimi oponami typu MP15 doszło do widocznego przesunięcia granic możliwości w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Opony Stella 2, podobnie jak inne opony Matador dedykowane dla samochodów osobowych, są rekomendowane poprzez serwisy wulkanizacyjne ze względu na swoją solidność i odporność na uszkodzenia. Dzięki obniżeniu poziomu hałasu osiągnięto obszerniejszy komfort, dzięki zmianie kształtu, nowej mieszance i konfiguracji opony została przedłużona jej żywotność. Bieżnik z powodu różnorodnych cechy został podzielony na część zewnętrzną i wewnętrzną: - zadaniem części zewnętrznej jest maksymalne przenoszenie sił przy przyspieszeniu, hamowaniu i zmianach kierunków jazdy. Z tego powodu część zewnętrzna jest zbudowana z bardziej masywnych bloków o pokaźniejszym udziale materiału w części powierzchniowej opony. - część wewnętrzna składa się z bloków o mniejszych szerokościach z obszerniejszymi rowkami, które gwarantują odprowadzenie wody ze strefy środkowej, dzięki temu poprawiono kontakt z jezdnią na mokrych nawierzchniach i umożliwiono bezpieczne przenoszenie sił napędowych oraz sił podczas hamowania.Emisja hałasu została obniżona poprzez różny układ komponentów bieżnika w części zewnętrznej i wewnętrznej oraz zarys bloków bieżnika zaprojektowanych przy uwzględnieniu komfortu i sztywności opony.Przestrzenny wzór części bocznej powstał dzięki kompilacji delikatnych zarysów, które nadają oponie specyficzny styl, oraz układowi znaków informacyjnych, które informują kierowcę o przebiegu żywotności i położeniu opony na danym kole. W bieżniku umieszczono wskaźnik, który oznajmia o pozostającej głębokości bieżnika. ...
  • Producent Matador
  • Szerokość przekroju 175
  • Wysokość profilu 65
  • Średnica osadzenia R14
  • Indeks nośności 82
  • Indeks prędkości T
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 70
  • Efektywność paliwowa E
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni C
  • Mocne strony Array
Michelin Energy Saver+ 175/65 R14 82 H 265 zł ZOBACZ asygnowana do samochodów miejskich, rodzinnych i minivanów KORZYŚCI towaru: Oszczędzaj do 60 litrów paliwa w porównaniu z poprzedniczką opony (1)w dodatku bezpieczeństwo i odporność opon MICHELIN technika: Zoptymalizowany profilEco N Grippowłoka wewnętrzna Zoptymalizowany profil Bezpieczniejsza: O 10% obszerniejsza powierzchnia kontaktu z nawierzchnią gwarantuje wyśmienitą przyczepność. Dzięki mniejszemu nagrzewaniu się gumy. Eco N Grip obszerniejsza oszczędność paliwa i dłuższa solidność: Nowa, opatentowana technika Eco 'N' Grip jest oparte na rozwiązaniu, które wzmacnia wiązania molekularne i ogranicza nagrzewanie się opony. powłoka wewnętrzna obszerniejsza oszczędność paliwa: powłoka polimerów pod bieżnikiem ogranicza opór toczenia opony i podnosi jej produktywność energetyczną. informacje prawne:(1)Szacunkowa wartość oszczędności paliwa dla opon MICHELIN Energy™ Saver+ w kontraście do opon poprzedniej generacji zamontowanych na samochodach z silnikami benzynowymi, obliczona podczas testów oporów toczenia przeprowadzonych przez TÜV SÜD w 2012 r. Na oponach w rozmiarach 175/65 R 14 T i 195/65 R 15 H na dystansie odpowiadającym okresowi eksploatacji opony, tj. 45 000 km (badanie wewnętrzne 2013 r.). O 33,3% obszerniejszy przebieg w porównaniu z oponami konkurencji (1) sugerowana poprzez 95% kierowców (1) Wyniki testów DEKRA TESTCENTERS z roku 2014 ew. 2015, przeprowadzonych na zlecenie Michelin – w zależności od asortymentu, a także interwałów pomiędzy średnimi przebiegami opon znajdujących się w ofercie producenta MICHELIN w porównaniu z konkurencją przedstawiają się następująco: - MICHELIN Energy Saver + vs. BRIDGESTONE Ecopia EP150, CONTINENTAL ContiEcoContact 5, DUNLOP Sport BluResponse, GOODYEAR EfficientGrip Performance, PIRELLI Cinturato P1 Verde Ecoimpact.
  • Producent Michelin
  • Szerokość przekroju 175
  • Wysokość profilu 65
  • Średnica osadzenia R14
  • Indeks nośności 82
  • Indeks prędkości H
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 68
  • Efektywność paliwowa C
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni B
  • Mocne strony Array
Dunlop SP Sport BluResponse 185/60 R14 82 H 194 zł ZOBACZ mocne strony: Oszczędność paliwa.rewelacyjne trzymanie na mokrym.Komfort jazdy. Opis opony: PRZYCZEPNOŚĆ BEZ KOMPROMISÓW. O 2,8 metra krótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu ze przeciętnyą konkurencji.O 3 metry krótsza droga hamowania na suchej nawierzchni w porównaniu ze średnią konkurencji.O 30% pokaźniejsza oszczędność paliwa w porównaniu z poprzedniczką.Niski poziom hałasu. doskonałe właściwości na mokrej nawierzchni Opona Sport BluResponse posiada specjalną mieszankę polimerową, zapewniającą wyjątkowo prawidłową przyczepność i prowadzenie na mokrej nawierzchni. Obfite centralne rowki bieżnika szybko usuwają wodę spod czoła opony, redukując wystąpienie zjawiska aquaplaningu. Krótka droga hamowania Klocki bieżnika pozwalające na krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Zaprojektowane do prędkiej, dynamicznej jazdy, te na dodatek umocnione bloki bieżnika zwiększają kontakt z nawierzchnią w trakcie hamowania. konstrukcja zmniejszająca zużycie paliwa Sport BluResponse charakteryzuje się aerodynamicznym kształtem i specjalną mieszanką redukującą ilość wytworzonego ciepła, co pozwala zniżyć opory toczenia o 30% w porównaniu z poprzedniczką. ETo przekłada się na oszczędność na kosztach paliwa rzędu 100 euro rocznie.Niski poziom hałasu Zamknięte rowki w barku opony odpowiadają za tłumienie emisji hałasu i redukcję odbieranego poziomu hałasu zewnętrznego.Oszczędność paliwa w oparciu o szacowane zmniejszenie zużycia paliwa o 5% w stosunku do przeciętnego rocznego przebiegu 14 000 km, w porównaniu z poprzednikiem, oponą SP FastResponse, przy przeciętnej cenie za litr 1,59 € i zużyciu paliwa 9 litrów. Rzeczywiste wyniki mogą się różnić w zależności od – lecz nie tylko – warunków drogowych i pogodowych, stylu jazdy, warunków zużycia, wymiaru opon, ciśnienia w oponach i atrybuty pojazdu. Cena bezołowiowego paliwa 1,59/l € w oparciu o średnie ceny paliwa z października 2012 r. We Francji. Źródło: Komisja Europejska. Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technika hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy dużych prędkościach.zalety znakomita stabilność podczas prędkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie. Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Generuje on ochronną strefę buforową.zalety broni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik. Zmienna proporcja powierzchni płaskich i wypukłych. Asymetryczna budowa bieżnika ze różną proporcją obszarów płaskich i wypukłych powoduje, że opona jest wyjątkowo oporna na aquaplaning. Masywny zewnętrzny bark szybkie i pozbawione drgań odprowadzanie wody, a jednocześnie wyśmienite utrzymanie na zakrętach.atuty Wysoka odporność na aquaplaning, ulepszony kontakt z jezdnią, większa stabilność przy pokonywaniu zakrętów i precyzja sterowania. Asymetryczny wzór bieżnika. Asymetryczna konstrukcja bieżnika sprawia, iż opona ulepszone prowadzenie i większą oporność na aquaplaning. Ciągłe centralne żebro poprawia stabilność i precyzję jazdy. Asymetryczne rozmieszczenie rowków poprawia przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Ulepszone zachowanie w jeździe na wprost i na zakrętach, pokaźniejsza oporność na aquaplaning. Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% większy (zależnie od rozmiaru i rodzaju) obszar styku opony z nawierzchnią. Pokaźniejsza powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej danych z nawierzchni oraz zapewnia większą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej starannie.atuty Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, rewelacyjna stabilność i precyzja podczas pokonywania zakrętów, najkorzystniejsza przyczepność na suchej nawierzchni. Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnorodnych promieni, co gwarantuje obszerniejszą precyzję prowadzenia. Taka kompozycja sprawia nad wyraz równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co pozwala na precyzyjniejsze i progresywne reagowanie.mocne strony wyraźnie lepsza kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, ulepszone wyczucie drogi w trakcie jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach, a także większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów.
  • Producent Dunlop
  • Szerokość przekroju 185
  • Wysokość profilu 60
  • Średnica osadzenia R14
  • Indeks nośności 82
  • Indeks prędkości H
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 67
  • Efektywność paliwowa C
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni B
  • Mocne strony Array
Continental ContiEcoContact 5 185/60 R14 82 H 214 zł ZOBACZ Bezpieczna i przyjazna dla środowiska: ContiEcoContact 5 Połączenie krótkiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 likwiduje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszelkich elementów składowych opony. Nowatorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.Opór toczenia jest rezultatem odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Użyta mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony rozszerza osiągane przebiegi, a wzór bieżnika poprawia charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszelkich korzyści sprawia, iż nowa opona Continental odznacza się ulepszonymi osiągami i bardziej jednostajną charakterystyką prowadzenia. szczegóły techniczne Bezpieczna i przychylna dla środowiska.Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.Połączenie wielu innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych powoduje, że nowa opona letnia ContiEcoContact 5 oferuje użytkownikom szczególnie niski opór toczenia, a także bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, że dalszy postęp w branży oponiarskiej jest realny - pod warunkiem, iż wszystkie elementy opony są precyzyjnie przypasowane do wyznaczonego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność ascetycznców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co z zasady negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla producenta Continental byli zdeterminowani aby rozwiązać ten problem. Dlatego również w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która ogranicza opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model prekursorskich łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Zniża on wewnętrzny ruch chemicznych komponentów mieszanki a poprzez to rozszerza przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się znacznie ograniczyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem ekologicznej opony.słuszne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniachWzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. Żeby to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi błyskawicznie usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i wywołują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.Mniejsza utrata energii przy korzystnej charakterystyce prowadzenia. Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, aby poziom bezpieczeństwa - posiadający pokaźne znaczenie dla prędkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie pozostał obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki wytworzony z twardszego materiału, usztywniającego oponę i obniżającego deformację w obrębie stopki. Z kolei nową mieszankę użyto w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki czemu masy opony. Efektem tych działań jest powstanie prekursorskiej konstrukcji, w której poszczególne części wspaniale ze sobą współgrają. Opona jest bardziej sprężysta w części ściany bocznej, nie trwoniąc przy tym dobrej charakterystyki prowadzenia.mocne strony Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwaKrótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrymadekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach tworzona do samochodów klasy średniej i kompaktowych. rewelacyjna do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Firma Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o stosownych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają ograniczyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony wykorzystane m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.
  • Producent Continental
  • Szerokość przekroju 185
  • Wysokość profilu 60
  • Średnica osadzenia R14
  • Indeks nośności 82
  • Indeks prędkości H
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 70
  • Efektywność paliwowa B
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni B
  • Mocne strony Array
Dunlop SP Sport StreetResponse 2 175/70 R14 88 T 279 zł ZOBACZ Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technologia hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy sporych szybkościach.mocne strony nieprzeciętna stabilność podczas prędkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie. Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Wytwarza on ochronną strefę buforową.zalety chroni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik. Zmienna proporcja powierzchni płaskich i wypukłych. Asymetryczna budowa bieżnika ze przeróżną proporcją obszarów płaskich i wypukłych sprawia, że opona jest bardzo oporna na aquaplaning. Masywny zewnętrzny bark szybkie i pozbawione drgań odprowadzanie wody, a równocześnie wspaniałe utrzymanie na zakrętach.atuty Wysoka wytrzymałość na aquaplaning, lepszy kontakt z jezdnią, większa stabilność przy pokonywaniu zakrętów i precyzja sterowania. Asymetryczny wzór bieżnika. Asymetryczna konstrukcja bieżnika sprawia, że opona lepsze prowadzenie i większą niepodatność na aquaplaning. Ciągłe centralne żebro ulepsza stabilność i precyzję jazdy. Asymetryczne rozmieszczenie rowków udoskonala przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Udoskonalone zachowanie w jeździe na wprost i na zakrętach, większa odporność na aquaplaning. Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika, a także o 4-8% pokaźniejszy (zależnie od wymiaru i rodzaju) obszar styku opony z nawierzchnią. Obszerniejsza powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej danych z nawierzchni i zagwarantuje pokaźniejszą stabilność, dzięki temu opony reagują szybciej i bardziej dokładnie.zalety Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, idealna stabilność i precyzja w trakcie pokonywania zakrętów, najlepsza przyczepność na suchej nawierzchni. Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć najróżniejszych promieni, co zagwarantuje pokaźniejszą precyzję prowadzenia. Taka konstrukcja sprawia bardzo równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co pozwala na skrupulatniejsze i nowoczesne reagowanie.mocne strony istotnie udoskonalona kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, ulepszone wyczucie drogi w trakcie jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach oraz pokaźniejsza kontrola przy pokonywaniu zakrętów.
  • Producent Dunlop
  • Szerokość przekroju 175
  • Wysokość profilu 70
  • Średnica osadzenia R14
  • Indeks nośności 88
  • Indeks prędkości T
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 69
  • Efektywność paliwowa C
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni B
  • Mocne strony Array
Uniroyal Rainexpert 3 175/65 R14 82 T 153 zł ZOBACZ Uniroyal RainExpert 3 175/65R14 82T opona letnia osobowa etykieta; ( E, B, 2)), 70dB) "Komfort i bezpieczeństwo w każdym calu" wyśmienita ochrona przed aquaplaningiem i wysoki komfort jazdy. wyśmienita odporność na aquaplaning.Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.Niskie opory toczenia na każdym typu nawierzchni. nadzwyczajna wytrzymałość na aquaplaning. Nowa opona Uniroyal RainExpert 3 pozostała wyekwipowana w bieżnik o strukturze wzorowanej na skórze rekina. Ten specjalny wariant bieżnika minimalizuje turbulencje wody i szybciej odprowadza ją z powierzchni opony. Oznacza to najwyższy poziom ochrony przed aquaplaningiem. Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. użycie licznych krawędzi tnących bieżnika zagwarantuje idealna przyczepność.w wyniku czego skraca się droga hamowania równocześnie na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Niskie opory toczenia na każdym rodzaju nawierzchni. Bieżnik opony Uniroyal RainExpert 3 zagwarantuje słuszne parametry w kontakcie z nawierzchnią, ograniczając straty energii wywoływane tarciem.rezultatem są niższe opory toczenia na każdej nawierzchni i wydłużone przebiegi. Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody. Opracowaliśmy „asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody", który łączy w sobie mocne strony koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby, lecz nie posiada ich wad! Bionika: najnowsze technologie uczą się od natury. W celu zmniejszenia oporów przepływu wody, a tym samym poprawy produktywności opony RainExpert 3, przyjrzeliśmy się bliżej strukturze powierzchni skóry rekina. Funkcjonalność: Przepływ wody po przygładzonej powierzchni powoduje turbulencję. Turbulencja wody zawsze rozszerza opory przepływu. Dzięki zaimplementowaniu struktury skóry rekina uzyskano przepływ wody prawie bez turbulencji. wykorzystanie: W oponie RainExpert 3 struktura skóry rekina została zastosowana w kanałach obwodowych bieżnika: Korzyści: W oponie RainExpert 3 wykorzystaliśmy efekt skóry rekina w celu szybszego usuwania wody z kanałów bieżnika dzięki obniżeniu jej turbulencji. RainExpert 3 zamontowana poprawnie na samochodzie: Opona RainExpert 3 wyekwipowana jest w zoptymalizowany pod katem odprowadzania wody asymetryczny wzór bieżnika, który różni się od wzoru kierunkowego.podczas montażu opony należy zwrócić uwagę na oznaczenia na ścianie bocznej opony: Aquaplaning - puste przestrzenie Powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią to jedyny element łączący samochód z drogą. Wielkość powierzchni styku różni się kształtem w zależności od wielkości opony. Przy oponach do samochodów kompaktowych – ślad pozostawiany przez oponę – wygląda mniej więcej tak i jest w wymiarze rąk. Najważniejszym czynnikiem w ochronie przed aquaplaningiem są wolne przestrzenie w styku z nawierzchnią, które pozwalają odprowadzać wodę. Ilość pustych przestrzeni uzależniona jest wyłącznie od rozmiaru rowków bieżnika. Zasada funkcjonowania wolnych przestrzeni:Im większa liczba wolnych przestrzeni, tym więcej wody może zostać odprowadzone, a ochrona przed aquaplaningiem jest produktywniejsza. Poza wolnymi przestrzeniami, struktura bieżnika ma znaczący wpływ na sprawność ochrony przed aquaplaningiem. Podstawowa zasada funkcjonalności: im krótsza jest droga którą musi przebyć woda w celu jej usunięcia, tym sprawniejsza jest ochrona przed aquaplaningiem. Dłuższe i bardziej strome rowki są skuteczniejsze: Długie i strome rowki bieżnika umieszczone na zewnętrznym barku opony RainExpert 3 gwarantują odprowadzanie wody do barku jak na dodatek do obfitego hydrodynamicznego, asymetrycznego rowka znajdującego się w środkowej części opony. równocześnie kierunek rotacji opony RainExpert 3 nie wpływa na skuteczność aquaplaningu.
  • Producent Uniroyal
  • Szerokość przekroju 175
  • Wysokość profilu 65
  • Średnica osadzenia R14
  • Indeks nośności 82
  • Indeks prędkości T
  • Typ pojazdu osobowy
  • Poziom emisji hałasu 70
  • Efektywność paliwowa E
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni B
  • Mocne strony Array

 

 

R14
5 (100%) 1 vote